آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ویروس کرونا؛ افغانستان نگران وضعیت زندانیان در زندان‌های طالبان است

با گسترش ویروس کرونا، دولت افغانستان نگران سلامتی زندانیان در زندان‌های گروه طالبان بوده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنان شده است.

زندانی های طالبان در پلچرخی

با گسترش ویروس کرونا، دولت افغانستان نگران سلامتی زندانیان در زندان‌های گروه طالبان بوده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنان شده است.
ناجیه انوری، رییس ارتباطات استراتژیک وزارت دولت در امور صلح امروز سه شنبه (۲۷ حوت) به رسانه‌ها گفته که نیاز است تا به وضعیت صحی زندانیان حکومت افغانستان در قید طالبان رسیدگی شود.
خانم انوری افزوده: «از گروه طالبان می‌خواهیم تا ضمن رسیدگی به وضعیت صحی زندانیان، زمینه بازدید و بررسی این اماکن را برای نهادهای بی‌طرف بین‌المللی فراهم کند تا دربارۀ وضعیت صحی و شرایط نگهداری و محافظت آنان از بیماری کرونا و امراض واگیردار دیگر وضاحت به وجود آید».
وزارت دولت در امور صلح همچنان با نشر اعلامیه‌ای به اطمینان داده است که حکومت افغانستان تدابیر لازم مراقبتی را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس در زندان‌های خود روی دست گرفته است.
به گفته این وزارت، نهادهای بین‌المللی بی‌طرف به گونۀ منظم از زندان‌های افغانستان بازدید کرده و زمینۀ بررسی‌ها در مورد وضعیت زندانیان در زندان‌ها فراهم شده است.
پیش از این، دفتر سیاسی طالبان در قطر از نهادهای بین‌المللی خواهان توجه ویژه در بخش حفاظت از زندانیان آنان در زندان‌های افغانستان شده بود.
خبرگزاری اسوشیتدپرس در ماه دسمبر سال گذشته با شماری از زندانیان طالبان در محبس پل چرخی مصاحبه کرده و تصاویری از وضعیت خوب این زندانیان را به نشر رسانید.
این در حالی است که روز گذشته شورای امنیت ملی گفت که دولت برای عرضۀ خدمات صحی و درمانی در تمام زندان‌ها با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همکاری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا