آخرین اخباراجتماعافغانستان

ویروس کرونا؛ اماکن عمومی مزارشریف تعطیل می‌شود

شهرداری مزار شریف در یک اطلاعیه از تمام مالکان و صاحبان اماکن عمومی خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانی کار خود را متوقف کنند.

شهرداری مزار شریف در یک اطلاعیه از تمام مالکان و صاحبان اماکن عمومی خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانی کار خود را متوقف کنند.
به گزارش خبر گزاری دید، شهرداری مزار شریف برای پیش‌گیری و جلوگیری از ویروس کرونا از عموم مالکان و صاحبان هوتل‌های عروسی، حمام‌ها، حوض‌های آب بازی، سوناها، کافی‌شاپ‌ها، نانوایی‌ها، رستورانت‌ها، مسافرخانه‌ها، مارکیت‌ها، مراکز تجارتی، سرای‌ها، کلپ‌ها و میدان‌های ورزشی، قلیان سراها، پارک‌های تفریحی و تمام اصنافی که کارها و شغل‌های مشابه دارند خواست تا به هدایات و دستورات ذیل عمل کنند:
۱- به تمامی تالارها هدایت داده می‌شود الی امر ثانی از برگزاری مجالس و محافل خود داری کنند.
۲- تمامی کافی‎شاپ‌ها، قلیان سراها، سوناها، میدان‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی، حوض‌های آب‌ بازی و پارک‌های تفریحی الی امر ثانی مسدود شود.
۳- تمامی حمام‌های عمومی باید مسدود باشند، صرف حمام‌های نمره‌ دار می‌توانند به‌خاطر رفع مشکل مسافرین و شهروندان باز باشند، اما شرایط صحی در نظر گرفته شده و ضد عفونی همه روز انجام شود.
۴- تمامی هوتل‌ها و رستورانت‌ها باید مسدود باشد و هیچ کس حق ندارد در داخل رستورانت‌ها از مراجعین پذیرایی کند و صرف رستورانت‌ها اجازه پخت‌وپز و سرویس‌دهی به بیرون از رستورانت را دارا می‌باشند.
۵- به تمامی نانوایی‌ها جداً هدایت داده می‌شود که در هنگام پخت‌وپز نان، تمام کارمندان آن‌ها با دستکش، ماسک و دیگر مسائل حفظ‌الصحه مجهز و دستورات صحی را مراعات نمایند.
۶- به تمام مسافرخانه‌ها هدایت جدی داده می‌شود تا روزانه یک بار سالون‌ها و اتاق‌های مسافران را ضد عفونی نمایند.
۷- به تمام مالکان مارکیت‌ها‌، مراکز تجارتی و سرای‌ها هدایت داده می‌شود که روزانه یک مرتبه ساحات مربوطه خویش را مطابق به دستورات صحت عامه ضد عفونی نمایند.
۸- به تمام مالکان و صاحبان اماکن عمومی هدایت داده می‌شود تا در ساحات مربوطه شان دستشویی با مایع دستشویی فراهم سازند تا شهروندان از آن استفاده نمایند.
در این اعلامیه همچنان یک بار دیگر تاکید شده است، در صورتی که مطابق به دستورات صحی ریاست صحت و شهرداری مزارشریف عمل نشود، اماکن‌ مورد نظر مسدود و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا