آخرین اخبارافغانستانمنطقه

ویزای ایران بدون آزمایش خون داده می‌شود


سرکنسولگرای ایران در هرات، در نشست هم‌اندیشی بازرگانان و رییسان اتحادیه‌های بازرگانی افغانستان می‌گوید که پس از این در روند اخذ ویزای ایران نیازی به آزمایش خون نیست.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای افخمی سرکنسول ایران در هرات از تصمیم حکومت آن کشور برای حذف آزمایش خون از روند صدور ویزا، برای بازرگانان افغان خبرداده گفت که برای ایجاد سهولت بیشتر محدودیت‎های پزشکی قبلی از ویزای جمهوری اسلامی برداشته شده است.
وی، همچنان از افزایش حجم صدور ویزا به بازرگانان یاد کرده افزود که ایران در تلاش است تا روند اخذ ویزا را سهولت بخشد که بازرگانان افغان به راحتی بتوانند به تجارت بپردازند.
سرکنسول ایران در هرات علاوه کرد، بندر چابهار گزینه مناسبی برای بازرگانان افغان است تا از طریق آن به آب‎های آزاد وصل شوند.
از سویی هم شماری از بازرگانان افغان، خواهان ادامه نشست‎های مشترک شده و آن را برای ارتقای حجم بازرگانی و شناسایی و رفع چالش در برابر روابط تجاری مفید خواندند.
بازرگانان کشور، از گشایش بندر چابهار و خط آهن خواف- هرات استقبال کرده و گفتند که این دو پروژه بزرگ می‎توانند مصارف بازرگانان را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
گفتنی است که بندر چابهار و گشایش خط آهن خواف- هرات میزان مراودات بازرگانی میان ایران و افغانستان را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا