آخرین اخبارجهانسیاست

ویست: رهبران سیاسی در ترکیه از عدم وجود روند سیاسی همه‌شمول نگرانند

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که دو روز را در استانبول با رهبران سیاسی، خبرنگاران، بانکداران، فعالان حقوق بشر، والیان پیشین،، وکلا، نمایندگان پارلمان و وزرای دولت پیشین گذرانده است.


توماس ویست نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به تازگی در چند رشته توییت پس از دیدار با رهبران سیاسی در ترکیه می‌گوید که آن‌ها از عدم وجود یک روند سیاسی فراگیر نگران هستند.
ویست در باره دیدارش با رهبران سیاسی در ترکیه گفت: هدف این بود که دیدگاه‌های زیادی را در مورد راه پیش‌رو برای افغانستان بشنویم. جامعه بین‌المللی باید رویکرد خود را با مشوره تمام افغان‌ها اتخاذ کند.
وی افزود که نگرانی جهانی در مورد حقوق بشر و به ‌ویژه محدودیت‌های گسترده بر حقوق زنان و دختران شنیده شد. در همه نشست‌ها، خواست جدی برای بازگشت دختران به مکتب و زنان به کار وجود دارد.


در مورد تجارت، نماینده امریکا گفت: باید به مسیرهای بهینه نگاه کرد و اعتماد را در بخش بانکداری رسمی بهبود بخشید. راه‌حل آسانی وجود ندارد، اما نباید اجازه داد که بانک‌ها سقوط کند.
توماس ویست در ادامه بیان داشت که رهبران سیاسی و فعالان حقوق بشر «معتقدند خشونت راه خوبی برای مردم افغانستان نیست».
به گفته وی، آن‌ها مشتاق دخیل شدن در یک روند سیاسی هستند و این را ترجیح می‌دهند. اما بسیاری از این ناامیدند که چنین روندی وجود ندارد.
گفتنی است که نماینده امریکا در امور افغانستان به تازگی سفری به هند، ازبیکستان و ترکیه داشته و با رهبران سیاسی افغانستان در تبعید در باره آینده کشور تبادل نظر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا