آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

١١ سپتمبر؛ دست‌کم ٢ هواپیماربا مامورین سی‌آی‌ای بودند

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که دست‌کم ٢ هواپیماربای ١١ سپتمبر در یک عملیات مشترک استخباراتی از سوی سی‌آی‌ای و عربستان سعودی استخدام شده بوده‌اند.

به نقل از گری‌زون، بر اساس یک پرونده جدید دادگاه، دست‌کم دو هواپیماربای ۱۱ سپتمبر در یک عملیات مشترک اطلاعاتی سیا و عربستان سعودی استخدام شده بودند.

این پرونده دادگاه که به تازگی منتشر شده است، سوال‌های جدی را در مورد رابطه بین الک استیشن، واحد سیا که برای ردیابی اسامه بن لادن رهبر القاعده و همکارانش ایجاد شده بود و ٢ هواپیماربا مطرح می‌کند.

این پرونده که به دست SpyTalk رسیده است، بیانیه‌ای ۲۱ صفحه‌ای دان کانسترارو بازپرس اصلی دفتر کمیسیون‌های نظامی و نهاد حقوقی ناظر بر پرونده‌های متهمان ۱۱ سپتمبر است.

به‌رغم انجام چندین مصاحبه طولانی با تعدادی از شاهدان، ارایه صدها صفحه مدرک، تحقیق رسمی از چند مقام سعودی و راه‌اندازی هیئت منصفه برای تحقیق در مورد شبکه پشتیبانی مستقر در ریاض برای هواپیماربایان، تحقیقات به طور ناگهانی در سال ۲۰۱۶ خاتمه یافت؛ ظاهراً به دلیل جنجال درون اف‌بی‌آی بر سر روش‌های تحقیقاتی بوده است.

بر بنیاد این گزارش، تحقیقات کانسترارو به این نتیجه رسیده بود که حداقل دو هواپیماربای ۱۱ سپتمبر، آگاهانه یا ناآگاهانه در یک عملیات مشترک اطلاعاتی سیا و عربستان سعودی استخدام شده بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا