آخرین اخبارجهانسیاست

نشست مسکو در باره افغانستان؛

پاتروشف: امریکا به دنبال تطبیق سیاست‌هایش در افغانستان است

خبرگزاری دید: نشست مشاوران امنیت ملی و دبیران شورای امنیت کشورهای منطقه در باره افغانستان، در مسکو آغاز شده و حاضران در آن روی مسئله افغانستان، سیاست‌های امریکا و امنیت منطقه بحث می‌کنند.

روز چهارشنبه(۱۹ دلو) مسکو میزبان نشست مشاوران و دبیران شورای امنیت ملی کشورهای منطقه در باره افغانستان است.

این نشست از ساعاتی قبل آغاز شده و مشاوران و دبیران شورای امنیت ملی روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان در این نشست حضور دارند. طا-لبان به این نشست دعوت نشده‌اند.

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در این نشست بار دیگر بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرده است.

ویکتور محمودوف دبیر شورای امنیت ازبیکستان گفت: ازبکستان خواستار هماهنگی تلاش های بین المللی برای ارائه کمک به افغانستان است و در عین حال بر اجرای تعهدات بین المللی بر عهده مقامات خود می‌ایستد.

محمودوف گفت: در عین حال، ما از اجرای بی چون و چرای تعهدات بین المللی خود توسط مقامات فعلی افغانستان حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت غیرقابل پیش‌بینی کنونی افغانستان، تشدید بحران انسانی، مسئله افغانستان را به یکی از مهم‌ترین مشکلات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرده است.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در پنجمین نشست درباره افغانستان در مسکو می گوید: ایالات متحده طی ۲۰ سال، پیش نیازهایی را برای چالش‌ها و تهدیدهای بلندمدت در افغانستان ایجاد کرده است. افغانستان یکی از مناطق تطبیق این سیاست امریکاست که در سراسر جهان در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا