آخرین اخبارافغانستانسیاست

پادرمیانی مجلس برای تامین صلح/ نمایندگان طرح صلح تصویب می‌کنند


نمایندگان در شورای ملی توافق کردند تا مجلس روی یک طرح صلح کار کرده و به عنوان مصوبه مجلس آن را به شورای عالی صلح پیشنهاد کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (۳۰ جوزا) پیشنهادی را مبنی بر تدوین طرح صلح از سوی مجلس به رای گذاشت و نمایندگان توافق کردند تا چنین طرحی آماده شود.
آقای ابراهیمی افزود که برخی نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند که مجلس طرحی را در مورد برقراری صلح در کشور آماده کرده و پس از تصویب منحیث جمع بندی نظریات نمایندگان به شورای عالی صلح پیشنهاد گردد.
او پس از توافق نمایندگان با پیشنهاد طرح صلح، به کمیسیون‌های مجلس دستور داد تا در خلال ده روز پیشنهادات شان را در مورد چگونگی تامین صلح در کشور با کمیسیون امنیت داخلی شریک ساخته و این کمیسیون جمع بندی نظریات کمیسیون‌ها را به تالار عمومی پیشنهاد کند.
رییس مجلس نمایندگان گفت که این مجلس در تحولات کشور به ویژه در روند صلح کمتر نقش داشته و امیدوار است که با پیشنهاد طرح صلح بتواند در روند صلح کشور کمک کند.
پیشنهاد ارائه طرح صلح به حکومت پیش از این از سوی برخی نمایندگان به مجلس ارائه شده بود؛ اما در نشست امروز مجلس نیز برخی نمایندگان از جمله نادر خان کتوازی گفت که مجلس باید یک طرح توافقی صلح را آماده کرده و به حکومت پیشنهاد کند که بر مبنای آن عمل نماید.
در همین حال، شکیبا هاشمی عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس گفت که این کمیسیون پس از پیشنهاد برخی نمایندگان طرحی را در مورد صلح کشور آماده کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا