آخرین اخبارافغانستانسیاست

پاسخ مجاهد به وزیر دفاع روسیه: جلو کسانی را که برای ویرانی افغانستان می‌آیند بگیرید!

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در واکنش به اظهارات سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، هرگونه فعالیت گروه‌های تروریستی را در افغانستان رد کرد.

در بیانیه‌ای که یکشنبه ۹ ثور از سوی مجاهد منتشر شده،‌ آمده که آن‌ها، از کشورهای منطقه توقع دارد جلو آن عده از اتباع خود را بگیرند که برای «ویرانی» وارد افغانستان می‌شوند.

مجاهد در این بیانیه ادعا کرده است که شماری از رویدادهایی که در این اواخر موجب ناامنی در افغانستان شده، توسط اتباع برخی از کشورهای منطقه انجام شده است. آقای مجاهد تاکید کرده است که این مشکل ایجاب می‌کند که حکومت‌های کشورهای منطقه «مسئولیت خود را ادا کنند».

پیش از این سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در دهلی گفته بود گروه‌های افراطی در افغانستان فعالیت‌های خود را در کشورهای همسایه گسترش داده‌اند.

به گفته آقای شویگو احتمال نفوذ گروه‌های تروریستی مختلف بین‌المللی مانند داعش، القاعده، جنبش اسلامی ازبیکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی هم رو به افزایش است.

اکنون ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان با رد ادعای وزیر دفاع روسیه، ادعا کرده است که طا-لبان توانسته‌اند گروه داعش را در افغانستان از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا