آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمسیاست

پاسخ نظامیان ایران به ترامپ: به فکر نجات از کرونا باش!

سخنگوی نیروهای مسلح ایران روز گذشته در پاسخ به تهدید مطرح شده از سوی رییس جمهوری امریکا مبنی بر پاسخ قاطع به قایق‌های مزاحم ایرانی در خلیج فارس گفت که دونالد ترامپ بهتر است به جای خط و نشان کشیدن برای دیگران به فکر نجات کشورش از بحران کرونا باشد.


به نقل از یورونیوز، ابوالفضل شکارچی سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، در این خصوص تصریح کرد: «امریکایی‌ها امروز باید به جای قلدری برای دیگران، همه همت خود را بکار بگیرند تا آن دسته از نیروهای شان را که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، نجات دهند».
این فرمانده نظامی ارتش ایران سخنان یاد شده را درپاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا در خصوص تهدید اخیر رییس جمهور ایالات متحده بر ضد نیروهای مسلح ایران مطرح کرده است.
دونالد ترامپ دیروز عصر در واکنش به آنچه واشنگتن طی روزهای گذشته ایجاد مزاحمت از سوی قایق‌های تندرو ایران برای ناو‌های امریکایی در خلیج فارس خوانده بود، با انتشار توییتی اعلام کرد: به نیروی دریایی امریکا دستور دادم تا به روی هر شناور ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما در دریا را داشت،‌ شلیک و آن را منهدم کنند.
وی سپس ضمن بازنشر توییت یک کاربر ایرانی به نام حشمت علوی که مزاحمت برای ناو‌های امریکایی را بخشی از «اهداف تبلیغاتی حکومت ملاها» خوانده و از دونالد ترامپ برای یادآوری این موضوع به حکومت که «دوران اوباما سپری شده» تشکر کرده،‌ می‌نویسد: «اسلیپی جو (لقب تحقیرآمیز ترامپ به جو بایدن) فکر می‌کرد که اوضاع خوبه نه من».
گفتنی است که برخی منابع اینترنتی پیش‌تر تصریح کرده بودند که حشمت علوی یک هویت جعلی است و اکانتی که به این نام در شبکه اجتماعی توییتر درست شده توسط گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق اداره می‌شود.
در پی هشدار توییتری ترامپ وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که ارتش ایالات متحده توییت ریاست جمهوری را به عنوان هشداری خطاب به حکومت ایران تلقی می‌کند و هیچ فرمان جدیدی به فرماندهان کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در خلیج فارس داده نشده است.
تنش میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده،‌ دشمن چهل ساله ایران در اوج بحران کرونا در حالی دوباره بالا گرفته است که واشنگتن پیش‌تر اعلام کرده بود قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس برای یکی از ناو‌های ایالات متحده مزاحمت ایجاد کرده‌‌‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا