آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

پاسخ کابل به اسلام‌آباد: طالبان در افغانستان ایجاد نشده است

وزارت امور خارجه کشور در واکنش به گفته‌های اخیر وزیر امور داخله پاکستان می‌گوید که طالبان در افغانستان هسته‌گذاری نشده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید: در اعلامیه که امروز یک‌شنبه (۶ سرطان) از سوی وزارت خارجه‌ در پیوند به اظهارات شیخ رشید وزیر داخله‌ پاکستان در مورد تحریک طالبان پاکستان (TTP) منتشر شده، آمده که این گروه به هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک این کشور فعالیت دارد.
این وزارت می‌گوید تحریک طالبان پاکستان براساس پالیسی امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در کنار دیگر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته می‌شود.
در اعلامیه همچنین آمده است که دولت افغانستان علیه تحریک طالبان پاکستان مانند دیگر گروه‌های تروریستی بدون هرنوع تبعیض، مبارزه می‌کند.
وزارت خارجه افزوده است که دولت افغانستان پیوسته بر عملی‌شدن قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل و توافق‌نامه‌ صلح دوحه مبنی بر قطع روابط طالبان با دیگر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی به ‌شمول تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی ازبیکستان، تحریک اسلامی ترکستان شرقی، القاعده و داعش تأکید کرده است.
وزارت خارجه‌ افغانستان به ‌منظور تأمین صلح پایدار در افغانستان و تضمین ثبات و رفاه در منطقه، از تمامی کشورها به ‌ویژه پاکستان خواسته است تا علیه گروه‌های تروریستی به ‌صورت مشترک، یکسان و بدون تبعیض برخورد کنند.
وزارت خارجه‌ همچنین تأکید کرده است گروه‌های تروریستی باهم پیوند نزدیک و سازمان‌یافته دارند و کشورها نباید بگذارند این گروه‌ها در تبانی با همدیگر امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه را به خطر بیندازند.
این درحالی است که شماری از رسانه‌های پاکستانی به نقل از شیخ رشید وزیر داخله‌ آن کشور گزارش داده‌اند که او از گروه طالبان افغانستان خواسته است تا به تحریک طالبان پاکستان و دیگر گروه‌ها اجازه‌‌ هیچ‌گونه فعالیتی را علیه پاکستان ندهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا