آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

سران ناتو:

پاکستان، ایران و روسیه در ثبات افغانستان سهم بگیرند

ناتو می‌گوید این سازمان از پاکستان، ایران و روسیه می‌خواهد تا برای ایجاد ثبات در منطقه، در روند صلح افغانستان سهم بگیرند.



ناتو می‌گوید این سازمان از پاکستان، ایران و روسیه می‌خواهد تا برای ایجاد ثبات در منطقه، در روند صلح افغانستان سهم بگیرند.
سران ۲۹ کشور عضو سازمان ناتو که در شهر بروکسل گرد هم آمده‌اند، در پایان روز پنجشنبه، اعلامیه‌ ‌شان را در مورد مواضع این سازمان در قبال مسایل مورد علاقه‌ ناتو منتشر کردند.
در بخشی از این اعلامیه‌ ۷۹ ماده‌ای آمده است که ناتو متعهد به کمک درازمدت برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان است.
سران کشورهای عضو ناتو در این اعلامیه گفته‌اند که ناتو در افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در زمینه‌ آموزش، مشورت و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان دستاوردهایی داشته است.
در این اعلامیه همچنان آمده است که ناتو از تلاش‌های افغانستان برای مصالحه پشتیبانی می‌کند و به کمک‌های مالی‌اش را به نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد.
ناتو همچنان سهم بازیگران منطقه‌ای را در امنیت و ثبات افغانستان مهم می‌پندارد و از این بازیگران می‌خواهد که در زمینه‌های مبارزه با تروریزم، توسعه‌ اقتصادی افغانستان و تلاش‌های افغانستان برای مصالحه سهم بگیرند و از گروه‌های شورشی حمایت نکنند.
سازمان ناتو در سال ۲۰۱۴ مأموریت رزمی‌اش را در افغانستان پایان یافته اعلام کرد، اما در زمینه‌های آموزش و مشورت و کمک به نیروهای امنیتی کشور تمرکز بیشتر کرد.
پیش از این، کمک‌های مالی ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ اعتبار داشت و اینک تعهد ناتو برای کمک مالی به نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ تمدید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا