آخرین اخبارافغانستانسیاست

پاکستان از سفر هیئت طا-لبان به اسلام‌آباد خبر داد

خبرگزاری دید: وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که انتظار می‌رود هیئت طا-لبان برای گفت‌وگو در باره امنیت منطقه به این کشور سفر کند.

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان امروز سه‌شنبه(۱۶ حوت) در کنفرانس خبری گفت که در ادامه گفت‌وگوهای مربوط به موضوعات مختلف، از جمله امنیت منطقه‌ای و اقدامات ضد تروریزم، انتظار می‌رود هیئت طا-لبان به زودی به پاکستان سفر کند.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد که خاک افغانستان نباید توسط تروریست‌ها استفاده شود، به ویژه با توجه به توافق نامه امضا شده در دوحه.

وی افزود: ما از آن‌ها خواستیم به این توافق‌نامه احترام بگذارند و آن‌ها با درخواست ما موافقت کردند.

این اظهارات تقریباً  یک هفته پس از آن بیان می‌شود که یک هیئت بلندپایه پاکستانی به رهبری خواجه آصف از کابل دیدن و با مقامات طا-لبان در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.

ملا عبدالغنی برادر سرپرست معاونیت کمیسیون اقتصادی ریاست الوزرا خاطرنشان کرده بود که مسایل سیاسی و امنیتی نباید بر مسایل تجاری و اقتصادی بین دو کشور تأثیر بگذارد و از مشکلات سیاسی و امنیتی جدا باشد.

گفتنی است که هیئت امریکایی به رهبری کریستوفر لندبرگ هماهنگ‌ کننده وزارت خارجه در امور مبارزه با تروریزم نیز دو روز پیش به اسلام‌آباد سفر کرد و امروز با مقامات وزارت خارجه پاکستان در باره همکاری‌های ضد تروریزم رایزنی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا