آخرین اخبارپاکستانسیاست

پاکستان از فهرست خاکستری FATF حذف شد

خبرگزاری دید: پاکستان از فهرست خاکستری سازمان دیدبان بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم (FATF) حذف شد.


رییس دیدبان بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی و تمویل تروریزم روز گذشته اعلان کرده است که پاکستان از فهرست «خاکستری» این سازمان حذف شده است.
راجا کمار رییس این دیدبان گفته است: پس از تلاش زیاد مقامات پاکستانی، آن‌ها توانستند از طریق دو برنامهٔ جداگانه، مجموعاً ۳۴ موردی را که برای رفع نقایص در سیستم‌های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تمویل دهشت‌افکنی لازم بود، تکمیل کنند.
کمار در کنفرانس خبری در پاریس گفته است که این تصمیم در پایان نشست دو روزه این دیدبان در پاریس اتخاذ شد.
وی افزوده است که تیمی از دیدبان بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی و تمویل دهشت افکنی از پاکستان بازدید کرده و از کارکردهای پاکستان در این زمینه راضی است.
پاکستان در سال ۲۰۱۸ شامل این فهرست شد.
قرار گرفتن در فهرست خاکستری سازمان Financial Action Task Force، فشارهای اقتصادی بر پاکستان را افزایش داده و دسترسی به قرضه‌های بین‌المللی از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را کاهش داده بود.
کمار گفته است با وجود این‌که پاکستان از فهرست حذف شده است اما «کارهای برای انجام دادن وجود دارد» و افزوده است که این دیدبان بین‌المللی پاکستان را تشویق می‌کند تا میکانیزم‌های نظارتی خود را تقویت کند.
شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان از این اقدام دیدبان استقبال کرده و در تویتی نگاشته است: خروج پاکستان از فهرست خاکستری FATF نشان دهنده تلاش‌های مصمم و پایدار ما در طول سال‌ها است.
وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم خبر خوبی است که مدت‌ها انتظار آن را داشتند.
بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در تویتی نوشته است: به مردم پاکستان تبریک می‌گویم.
این در حالی است که انتقادها از پاکستان به دلیل حمایت و تمویل تروریزم همچنان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا