آخرین اخباراسلایدشوپاکستانخبر های مهمسیاستمنطقه

پاکستان از موضع ترامپ برای از سرگیری مذاکرات صلح استقبال کرد

شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که از تمایل دونالد ترامپ؛ رییس ‌جمهور امریکا برای حل سیاسی مسئله افغانستان استقبال می‌کند.

شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که از تمایل دونالد ترامپ؛ رییس ‌جمهور امریکا برای حل سیاسی مسئله افغانستان استقبال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در صفحه توییترش نوشت:«پاکستان از ادامه تمایل رییس جمهور ترامپ به‌ دنبال حل و فصل سیاسی در افغانستان با از سرگیری گفت‌وگو با طالبان استقبال می‌کند.»
این سخنان وزیرخارجه پاکستان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا روز جمعه در اقدامی غیرمنتظره به افغانستان سفر کرد و از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.
آقای ترامپ، در جریان این سفر با اشرف ‌غنی رییس حکومت وحدت ملی دیدار و نیز در حضور سربازان امریکایی مستقر در پایگاه هوایی بگرام سخنرانی کرد.
ترامپ در جریان دیدار با آقای غنی نسبت به توافق صلح با طالبان ابراز امیدواری کرده و گفته‌است که به باور او گروه طالبان طرفدار توافق صلح و برقراری آتش‌بس هستند.
گروه طالبان در واکنش به سخنان اخیر ترامپ گفته است که هنوز خیلی زود است که در مورد ازسرگیری مذاکرات صلح صحبت کنیم.

او در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «پاکستان از ادامه تمایل رییس جمهور ترامپ به‌ دنبال حل و فصل سیاسی در افغانستان با از سرگیری گفت‌وگو با طالبان استقبال می‌کند.»
دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا، روز جمعه در اقدامی غیرمنتظره به افغانستان سفر کرد و از تمایل طالبان به صلح و کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان خبر داد.
آقای ترامپ، در جریان این سفر با اشرف‌غنی رییس حکومت وحدت ملی دیدار و نیز در حضور سربازان امریکایی مستقر در پایگاه هوایی بگرام سخنرانی کرد.
ترامپ در جریان دیدار با آقای غنی نسبت به توافق صلح با طالبان ابراز امیدواری کرده و گفته ‌است که به باور او، گروه طالبان طرفدار توافق صلح و برقراری آتش‌بس هستند.
ترامپ هم‌چنین گفته‌ است که امریکا در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است.
با این‌حال، آقای ترامپ گفت:«ما تا زمانی در این‌جا خواهیم ماند که به یک توافق برسیم یا هم در صورت معاملۀ بسیار بد بر آنان (طالبان) به پیروزی کامل دست یابیم.»
اشرف‌غنی هم گفت:«از تصامیم اساسی شما در خصوص تعیین حدود برای آن صلح که متضمن دستاوردهای سالیان پسین و امنیت شما و ما باشد، تشکر می‌کنم.»
گروه طالبان نیز تمایل به از سرگیری مذاکرات صلح با امریکا است. این گروه گفته‌ است که اول موافقت‌نامه صلح با امریکا امضا شود و سپس آتش‌بس در افغانستان اعلام می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا