آخرین اخبارافغانستانسیاست

جوزف ووتل:

پاکستان باید در برابر هراس‌افکنان گام عملی بردارد

رییس بنیاد اروپایی مطالعات آسیای جنوبی، گفته است که هراس‌افکنان که بیشترشان در پاکستان پناه‌گاه دارند، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کنند و مبارزه با آنان به یک راهبرد واحد کشورها نیاز دارد.


رییس بنیاد اروپایی مطالعات آسیای جنوبی، گفته است که هراس‌افکنان که بیشترشان در پاکستان پناه‌گاه دارند، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کنند و مبارزه با آنان به یک راهبرد واحد کشورها نیاز دارد.
همزمان جوزف ووتل فرمانده قوای مرکزی امریکا از پاکستان خواسته است تا گام‌های عملی برضد هراس‌افکنان مستقر در خاک این کشور بردارد.
جنید قریشی رییس بنیاد اروپایی مطالعات آسیای جنوبی در انجمن کارنس مونتانا در سویس گفت:«برخی افراطی‌ها در اروپا از موفقیت‌هایی که افراطی‌های دیگر در جنگ‌ها حاصل می‌کنند روحیه می‌گیرند، آنانی‌که بنیاد دمکراسی در اروپا را تهدید می‌کنند و چالش‌های جدی را متوجه امنیت و ثبات این قاره و تمام جهان کرده‌اند، بیشترشان با استفاده از لانه‌های امن در پاکستان آموزش‌های نظامی و روانی می‌بینند و آنان را به یک نیروی توانمند مبدل کرده است.»
قریشی در این نشست که رهبران و وزیران خارجه به شمول نماینده‌گان سازمان‌های بین‌المللی، اعضای پارلمان و نمایندگان قضایی و نظامی شماری از کشورها نیز حضور داشتند، گفته است که تهدید تروریزم جهانی است و نیاز است تا در برابر این تهدید به‌گونه مشترک مبارزه شود.
آقای جنید در بیستمین نشست سالانه امنیت جهانی در این انجمن در حضور ده‌ها نماینده کشورها و سازمان‌های بین‌المللی افزود که هراس‌افکنان بین‌المللی چون داعش و القاعده، نیروهای محلی چون لشکر طیبه و طالبان را که در پاکستان آموزش می‌بینند، تحریک می‌کنند و با پشتیبانی بازیگران دولتی، در حال تغییر استراتیژی خود استند.
رییس بنیاد اروپایی مطالعات آسیای جنوبی تاکید کرد که کشورهای آسیایی و شریکان جهانی آن باید رهبری پالیسی مبارزه عملی برضد این هراس‌افکنان را بر دوش بگیرند.
به گفته قریشی، وضعیت به جایی رسیده است که کشورها در جنوب، شرق، غرب و شمال نیازمند داشتن یک راهبرد واحد در برابر هراس‌افکنی است.
همزمان جوزف ووتل فرمانده قوای مرکزی امریکا که به کابل آمده است، در دیدار با مشاور امنیت ملی کشور در کابل، از پاکستان خواسته تا گام‌های عملی برضد هراس‌افکنان مستقر در خاک این کشور بردارد.
این مقام ارشد نظامی امریکا خواستار فشارهای بیشتر بر پاکستان شده است تا از پشتیبانی هراس‌افکنان و طالبان دست بردارد.
دفتر مشاوریت امنیت ملی افغانستان در خبرنامه‌ گفته است که در این دیدار که اسکات میلر، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیز حضور داشت، ووتل تاکید کرد که امریکا به پشتیبانی از روند صلح به رهبری افغان‌ها نیز ادامه می‌دهد.
در خبرنامه آمده است که مقام‌های دو کشور در مورد مسایل گوناگون از جمله وضعیت جاری امنیتی افغانستان و منطقه، روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، مبارزه مشترک برضد دهشت‌افکنی، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی؛ گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا