آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

دانش در اسلام‌آباد:

پاکستان باید صادقانه در روند صلح همکاری کند/ بدون پرداختن به پناهگاه‌های تروریزم صلح تامین نمی‌شود

معاون دوم ریاست جمهوری که در اجلاس مهاجرین در اسلام‌آباد گفت که افغانستان در روند صلح به همکاری صادقانه پاکستان نیاز دارد و بدون پرداختن به پناهگاه‌های تروریزم در خاک پاکستان صلح پایدار در افغانستان ممکن نیست.

معاون دوم ریاست جمهوری که در اجلاس مهاجرین در اسلام‌آباد گفت که افغانستان در روند صلح به همکاری صادقانه پاکستان نیاز دارد و بدون پرداختن به پناهگاه‌های تروریزم در خاک پاکستان صلح پایدار در افغانستان ممکن نیست.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری که امروز دوشنبه(۲۸ دلو) در اجلاس مهاجران در اسلام‌آباد سخن می‌گفت، با تاکید بر مالکیت دولت افغانستان در پروسه صلح، خواستار همکاری صادقانه پاکستان در روند صلح شد.
آقای دانش گفت که بدون همکاری و مشارکت صادقانه پاکستان و همچنان بدون حل شدن پناهگاه‌های تروریزم در آن سوی خط مرزی، صلح پایدار در افغانستان تامین شده نمی‌تواند.
به گفته دانش، فرد فرد افغانستان صلح می‌خواهد، ولی صلح پایدار و آتش‌بس بدون آن که مراکز آموزشی، پناهگاه‌های امنیتی و نقاط سرباز گیری تروریزم در آن سوی خط مرزی نابود نشود، آتش‌بس دوامدار در افغانستان ممکن نیست.
معاون دوم ریاست جمهوری به روابط دو جانبه افغانستان و پاکستان نیز پرداخته و تاکید کرد که دولت افغانستان پاکستان را تهدیدی علیه خود نمی‌داند و به این باور است که افغانستان نیز تهدیدی علیه پاکستان نیست.
او تاکید کرد که افغانستان نمی‌خواهد و نباید میدان جنگ نیابتی میان کشورها و گروه‌های مختلف باشد.
آقای دانش تصریح کرد که افغانستان ممنون پاکستان و ایران برای پناه دادن به مهاجرین کشور ما در دوره جهاد و مقاومت است، ولی پس از سال ۲۰۰۱ که افغانستان دارای نظام و دولتی مشروع شد، برخی گروه‌های تروریستی از میان کمپ‌های مهاجران افغانستان در پاکستان پناه گرفته و از میان مهاجران سرباز گیری نموده و به جنگ علیه دولت مشروع افغانستان پرداختند.
معاون دوم ریاست جمهوری کشور از حکومت ملکی و ارتش پاکستان خواست که روایت امنیتی را در قبال افغانستان کنار گذاشته و برای رونق اقتصادی منطقه کار کنند.
در همین حال، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان نیز در این همایش گفت که دست کم سیاست پاکستان در قبال افغانستان از زمانی که حکومت او به قدرت رسیده، تغییر نموده و پاکستان به این باور است که صلح در افغانستان سبب رونق و رفاه پاکستان می‌شود.
عمران خان گفت که پناهگاه تروریستان در پاکستان نیست، ولی اسلام‌آباد نمی‌تواند تضمین کند که تمام مهاجران با گروه‌های تروریستی همکاری نکنند.
او گفت که از عمق دل دعا می کند که در افغانستان صلح تامین شود و

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا