آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسیاستمنطقه

پاکستان بخشی از بحران افغانستان نمی‌شود

نخست‌وزیر پاکستان با تاریخی خواندن فرصت پیش آمده برای صلح در افغانستان، تاکید کرده که کشورش از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت همه‌جانبه کرده و بخشی از بحران این کشور نخواهد شد.
عمران خان نخست‌وزیر پاکستان با انتشار بیانیه‌ای گفت که کشورش بخشی از درگیری‌های داخلی افغانستان نخواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، درگیری‌های افغانستان برای دو کشور افغانستان و پاکستان به‌شدت رنج آور بوده است. اکنون، پس از یک مدت طولانی، روند صلح افغانستان فرصتی تاریخی برای صلح در منطقه به‌وجود آورده و پاکستان از این روند به‌صورت همه‌جانبه در راستای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی حمایت می‌کند و افغان‌ها خود در مورد آینده‌شان تصمیم می‌گیرند.
عمران خان در ادامه گفته: پاکستان جنگ و جنایاتی را که در افغانستان صورت می‌گیرد به‌شدت محکوم می‌کند، چراکه این اعمال بر روند صلح تاثیرگذار است.
عمران خان در پایان تاکید کرده: پاکستان در راستای تحقق صلح در افغانستان همه طرف‌ها را متقاعد می‌کند و به موفقیت روند صلح در افغانستان متعهد است و این کشور بخشی از درگیری‌های افغانستان نخواهد شد.
کابل همواره پاکستان را به حمایت از گروه طالبان و هراس‌افکنان متهم کرده و می‌گوید که سازمان استخبارات نظامی آن کشور در ناامنی‌های افغانستان دخیل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا