آخرین اخباراسلایدشوجهانروند صلحسیاست

نماینده پارلمان اتحادیه اروپا:

پاکستان به دلیل حمایت از طالبان باید زیر فشار قرار گیرد

نماینده پارلمان اتحادیه اروپا می‌گوید هیچ کشوری خواهان برگشت امارت اسلامی نیست، به جزء پاکستان. او تاکید می‌کند که پاکستان به دلیل پشتیبانی از گروه طالبان باید زیر فشار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دید، کلیر دیلی عضو پارلمان اتحادیه اروپا که در کمیته روابط با افغانستان نیز کار می‌کند، گفته است که طالبان باید از خشونت دست بردارند؛ زیرا گفت‌وگوهای صلح بدون تأمین آتش‌بس معنایی ندارد.
خانم دیلی خواهان پررنگ شدن نقش زنان در مذاکرات صلح است و تأکید کرده که هنوز ذهنیت طالبان نسبت به زنان تغییر نکرده است.
او با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان و عدم حضور زنان در مذاکرات صلح، گفته است: «خشونت بیش‌تر از هر زمان دیگر افزایش یافته است و طالبان از صحبت‌کردن با زنان انکار می‌کنند. اگر دستاوردهای این دو دهه‌ حفظ نشود و دختران به مکتب نروند، یا زنان نتوانند به کار یا بیمارستان بروند، پس ما به عقب برمی‌گردیم. من باور دارم و این روند صلح از برخی جهت‌ها فقط در مورد صحبت‌کردن است، بس».
خانم کلیر افزوده است که هیچ کشوری خواهان برگشت امارت اسلامی نیست، به ‌جز پاکستان. به گفتۀ او، پاکستان به دلیل پشتیبانی از طالبان باید زیر فشار قرار گیرد.
همچنان او تصریح کرده است که جامعۀ جهانی و اتحادیۀ اروپا باید فشار ایجاد کند تا نام‌های رهبران گروه طالبان از فهرست تحریم‌ها حذف نشود.
این دیپلمات با تجربه و سیاست‌مدار کهنه‌کار پارلمان اتحادیۀ اروپا، به این باور است که آتش‌بس باید یک شرط اساسی برای گفت‌وگوهای صلح باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا