آخرین اخبارافغانستانسیاست

پاکستان: به طا-لبان این چانس را می‌دهیم تا تروریست‌ها را نابود کنند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه پاکستان با اشاره به وضعیت افغانستان، افزایش حملات تروریستی در پاکستان و نگرانی‌های جهان در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان گفته که اسلام‌آباد به طا-لبان این چانس را می‌دهد تا تروریستان را از بین ببرند.

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای گفته است که بین افزایش اخیر حملات تروریستی در پاکستان و داستان کلی تروریزم تفاوت وجود دارد.

زرداری با اشاره به افزایش حملات تروریستی در وزیرستان جنوبی و شمالی پاکستان گفت: ما واقعاً روی این موضوع تمرکز کردیم، نه تنها در داخل کشور، بلکه توانستیم در سطح بین‌المللی در چارچوب قوانین مبتنی بر گروه ویژه اقدام مالی برای پولشویی نشان دهیم که دو برنامه عملیاتی را تکمیل کردیم: مبارزه با تروریزم و پولشویی. شاهکار کوچکی نیست.

به گفته وی، متاسفانه از زمان سقوط کابل پاکستان شاهد افزایش حملات تروریستی بوده است. … من فکر می‌کنم که وقایع پیرامون سقوط کابل، گروه‌های افراطی مذهبی را جسورتر کرد به‌ویژه در پاکستان هرچند که کمر تروریست‌ها را شکستیم اما تصاویر برآمده از افغانستان این طرز فکر را تقویت کرد.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به عملکرد طالبان در افغانستان گفت: ما باید ببینیم که آن‌ها (طا-لبان) ظرفیت به وجود می‌آورند و همچنین اراده خود را برای مقابله با گروه‌های تروریستی در خاک خود نشان می‌دهند و اطمینان می‌دهند که افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا طا-لبان می‌توانند به عنوان بخشی از راه‌حل منطقه‌ای باشد و نقش سازنده ایفا کنند گفته است: باید باشند. آن‌ها به عنوان بخشی از توافق‌نامه دوحه با امریکا به جهان وعده داده‌اند که تضمین کنند کشورشان از سوی تروریستان استفاده نخواهد شد. … به آن‌ها این فرصت را بدهیم که نشان دهند اراده‌ای برای رسیدگی به این مسئله دارند.

بوتو زرداری در ادامه بیان داشته که پاکستان جامعه جهانی و چین در مورد تی‌تی‌پی، القاعده، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و سایر گروه‌ها و سازمان‌ها نگرانی‌هایی دارد.

به گفته وی، این گروه‌های تروریستی یک شبه در افغانستان به وجود نیامده‌اند و پاکستان می‌خواهد به طا-لبان این فرصت را بدهد تا نشان دهند که می‌توانند به این معضل رسیدگی و به تعهد خود عمل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا