آخرین اخباراسلایدشوپاکستانخبر های مهمسیاستمنطقههند

پاکستان به هند: با طالبان صحبت کنید!

سفیر پاکستان در امریکا از دولت هند خواسته است که با گروه طالبان صحبت کند، اگر احساس می‌کند این کار به روند صلح کمک می‌کند.

سفیر پاکستان در امریکا از دولت هند خواسته است که با گروه طالبان صحبت کند، اگر احساس می‌کند این کار به روند صلح کمک می‌کند.
به نقل از رویترز، اسد خان سفیر پاکستان در واشنگتن به تازگی گفته است هند باید با شبه نظامیان طالبان گفت‌وگو کند در صورتی که احساس می‌کند این کار به روند صلح کمک می‌کند.
اسد خان در این رابطه گفته است: «اگر هند احساس می‌کند مشارکت آن‌ها می‌تواند به روند صلح کمک کند، پس ما به قضاوت آن‌ها احترام می‌گذاریم. اما این وظیفه ما نیست که در مورد آنچه باید انجام دهد یا نباید انجام دهد، قضاوت کنیم».
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز در سفر اخیرش به هند از آن کشور خواسته بود تا با گروه طالبان گفت‌وگو کند. اما دولت هند ظاهراً این پیشنهاد را رد کرده و گفته است گفت‌وگو با گروه طالبان، مشروعیت حکومت افغانستان را زیر سئوال می‌برد.
از سویی هم، گزارش‌ها حاکی از آن است که شیر محمد عباس استانکزی معاون سیاسی دفتر گروه طالبان در قطر از نقش هند در روند صلح انتقاد کرده است.
استانکزی در این رابطه گفته است که دولت هند با کمک‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی به کابل نقش منفی در روند صلح بازی می‌کند.
این در حالی است که دولت هند همواره از نفوذ پاکستان در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا