آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهمنطقه

وزارت تجارت و صنایع:

پاکستان حق مسدود کردن راه‌های ترانزیتی را ندارد

مقام‌های وزارت تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید که فردا پنج‌شنبه( ۱۷ حمل) در نشستی با اعضای سازمان تجارتی جهانی، برای دومین‌بار، اعتراض حکومت افغانستان را نسبت به مسدود کردن راه‌های ترانزیتی از سوی اسلام‌آباد، مطرح خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع افغانستان در یک نشست خبری افزود که حکومت پاکستان حق مسدود کردن راه‌های ترانزیتی را به روی افغان‌ها ندارد.
وزیر تجارت و صنایع تاکید کرد، با مسدود شدن راه‌های ترانزیتی، تاجران افغانستانی و پاکستانی با چالش‌های زیادی مواجه شده‌اند و ایجاب می‌کند که افغانستان و پاکستان، راه‌های ترانزیتی را به روی یکدیگر شان، باز بگذارند.
از سوی دیگر، احمد توفیق دلاوری، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان از بلند رفتن قیمت موادهای خوراکی در کشور ابراز نگرانی می‌کند.
این مسوول اتاق تجارت و صنایع خاطرنشان کرد که پس از بسته‌شدن راه‌های ترانزیتی، قیمت موادهای خوراکی در بازارهای افغانستان بیش از دو برابر افزایش یافته است و این امر نشان می‌دهد که بازارهای افغانستان به بدترین وضعیت قرار گرفته است.
گفتنی است، بیشتر از یک ماه می‌شود که راه‌های ترانزیتی پاکستان به روی تاجران افغانستانی مسدود شده است، که در پی آن، بیشترین ضربه اقتصادی را تاجران پاکستانی نیز متقبل شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا