آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان: در باره افغانستان موضع ما با چین مشترک است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در دیدار با همتاری چینی خود گفته است که موضع اسلام‌آباد در افغانستان با پکن مشترک است.


محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست تاشکند خبر داد.
صادق درباره این دیدار در توییتی نوشت: با همتای چینی خود در حاشیه نشست دیدار و گفت‌وگو کردیم. پاکستان و چین مواضع مشترک در خصوص ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان دارند.
نماینده ویژه چین در امور افغانستان در نشست تاشکند گفته بود: شرایط کنونی افغانستان زمینه‌های تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین‌المللی از جمله «القاعده» و جذب مردم عادی به صفوف آن‌ها را فراهم می‌کند.
وی افزود: «پکن» افغانستان را به عنوان یک پل متصل کننده آسیای مرکزی و جنوبی تلقی می‌کند.
به گفته وی، در حال حاضر وضعیت در افغانستان همچنان مهم است، زیرا افزایش تهدیدات و ستیزه جویی‌ها در این کشور می‌تواند نه تنها بر تامین امنیت منطقه‌ای، بلکه جهانی نیز تاثیر منفی بگذارد.
نماینده ویژه چین در امور افغانستان ادامه داده: هم اکنون ۲۳ میلیون نفر با غذا تامین نشده است. اکثریت مردم زیر خط فقر هستند. این شرایطی را برای تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین‌المللی از جمله «القاعده» در افغانستان و جذب مردم عادی به صفوف آن‌ها ایجاد می‌کند.
در نشست بین‌المللی تاشکند که توسط وزارت امور خارجه ازبکستان با همکاری موسسه مطالعات راهبردی و بین مناطقی سازماندهی شد، نمایندگان ویژه در امور افغانستان از بیش از ۲۰ کشور آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا، امریکا، خاورمیانه، منطقه آسیا و اقیانوسیه، کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، فائو، اکو، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا