آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

پاکستان در رزمایش ضد تروریزم در هند شرکت می‌کند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان تأیید کرده است که این کشور در رزمایش مشترک ضد تروریزم کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در هند برگزار می‌شود، اشتراک می‌‌کند.


به نقل از جیونیوز، پاکستان در رزمایش ساختار ضدتروریستی منطقه‌‌ای (RATS) کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که از ۸-۱۳ اکتوبر در هاریانا هند برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
برخلاف تنش در روابط، مقامات پاکستانی پس از انتقال ریاست سازمان همکاری شانگهای به هند تا سال ۲۰۲۳، دیدارهای زیادی برای شرکت در رویدادهای مختلف در هند انجام خواهند داد. هند ریاست سازمان همکاری شانگهای را از ازبیکستان، جایی که آخرین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در آن برگزار شد، برعهده گرفت.
ساختار ضد تروریستی منطقه‌ای، کنوانسیون شانگهای در مورد مبارزه با تروریزم، جدایی‌طلبی و افراط‌گرایی است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته است که در ماه اکتوبر، چندین نشست در چارچوب سازمان همکاری شانگهای در هند برگزار می‌شود که در آن عاصم علی مدیر کل وزارت امور خارجه دست‌کم در سه رویداد شرکت خواهد کرد.
بر بنیاد این گزارش، رای محمد طاهر هماهنگ کننده ملی اداره ملی مبارزه با تروریزم (ناکتا) در راس یک هیئت هفت نفره نیز به هند سفر خواهد کرد.
پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تایید کرده بود که پاکستان در تمرینات بین‌المللی مبارزه با تروریزم در هند شرکت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا