آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

پاکستان: طا-لبان به تعهدات شان در مبارزه با تروریزم عمل کنند

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر از امارت اسلامی خواست که به تعهدات خود در امر مبارزه با تروریزم عمل کند.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌ای با اشاره به افزایش حملات تروریستی از سوی «طا-لبان پاکستان» در این کشور گفته است که این موضوع به یکی از مشکلات بین پاکستان و حکومت موقت طا-لبان در افغانستان تبدیل شده است.

وی از طا-لبان خواستار مقابله با این گروه‌ه‌ها شده و از آن‌ها خواست تا به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌المللی و مردم عمل کرده و نشان دهند که به هیچ کشوری اجازه استفاده از خاک افغانستان را به عنوان سکوی پرتاب نخواهد داد.

زرداری با اشاره به کفایت ظرفیت افغانستان در مقابله با گروه‌های تروریستی بیان داشته است: فقط در زمانی که از اراده کافی برای انجام این کار وجود نداشته باشد، به مشکل برخورد می‌کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در رابطه با اظهارات خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور در ارتباط با احتمال انجام عملیات نظامی در افغانستان نیز گفته که «بهتر بود این مسئله با زبان دیپلماتیک بیان شود، اما پاکستان حق دفاع از خود را طبق قوانین بین‌المللی دارد».

وی در زمینه روابط پاکستان و هند با بیان این‌که موضع اسلام‌آباد در این زمینه ثابت است، گفته است: پس از اتفاقات جامو و کشمیر در سال ۲۰۱۹ موضع اساسی پاکستان تغییر نکرده است. هند وظیفه ایجاد فضای مناسب برای ادامه گفت‌وگو‌ها و دیپلماسی را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا