آخرین اخبارافغانستانپاکستانروند صلحسیاستصلح

پاکستان: مذاکره بهترین گزینه برای صلح پایدار در افغانستان است

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که گفت‌وگو بهترین گزینه برای صلح بادوام در افغانستان است و در صورت ورود پناه‌جویان، اسلام‌آباد استراتژی خود را تدوین می‌کند.


به نقل از دیلی تایمز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته گفته است که وی از حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان دعوت کرده تا به پاکستان سفر کند.
قریشی گفته است که پاکستان تلاش دارد تا با رهبران ارشد طالبان و رهبران مناطق شمال افغانستان ارتباط برقرار کند.
وی افزوده است که افغان‌ها باید خود مسایلی را که به روند صلح صدمه وارد می‌کند، در کشور خودشان حل کنند. با این حال، پاکستان آماده است در تسهیل روند صلح همکاری کند.
وزیر خارجه پاکستان با اشاره به این‌که صلح در افغانستان باعث پیشرفت اتصال منطقه‌ای می‌شود، بیان داشته است: هیچ راه‌حل نظامی برای افغانستان نیست و بنابراین صلح تنها از طریق گفت‌وگو ممکن است.
شاه محمود قریشی با بیان این‌که پاکستان در حال حاضر از ۳ میلیون مهاجر افغانستان میزبانی می‌کند، گفته که نگرانی‌های خود را با سازمان ملل متحد در میان گذاشته است.
به گفته وی، پاکستان با آموختن چیزهای زیادی از گذشته، این بار استراتژی خود را در صورت ورود پناه‌جویان افغان روی دست خواهد گرفت، زیرا شورشیان ممکن با عنوان پناه‌جو وارد این کشور شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا