آخرین اخبارجهانسیاست

پاکستان: هیئت نظامی در نشست گروه کاری سازمان شانگهای در دهلی نو شرکت کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان تأیید کرده است که یک هیئت متشکل از افسران قوای ثلاثه این کشور در جلسه گروه کاری سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو شرکت کرد که احتمال سفر وزیر دفاع این کشور را به هند افزایش می‌دهد.

به نقل از اکسپرس تریبون، وزارت خارجه پاکستان روز گذشته تایید کرد که یک هیئت پاکستانی متشکل از افسران قوای ثلاثه این کشور در جلسه کارگروه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در دهلی نو شرکت کرده است.

هند به عنوان رییس فعلی سازمان همکاری شانگهای در سال جاری میزبان مجموعه‌ای از جلسات است.

این کشور از وزرای دفاع و امور خارجه پاکستان برای نشست‌های سازمان همکاری شانگهای که به ترتیب در ماه‌های اپریل و می برنامه‌ریزی شده است، دعوت کرده است.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت دفاع پاکستان گفته است که هنوز تصمیم نهایی در مورد دعوت‌نامه‌ها گرفته نشده است، اما وی سفر هیئتی از پاکستان از ستاد مشترک ارتش با حضور در جلسه کارگروه سازمان همکاری شانگهای زیر نظر شورای وزیران دفاع را تایید کرد.

وی با اشاره به اقدام هند برای لغو دعوت پاکستان به نشست کارشاسنان مراقبت‌های بهداشتی و همه‌گیری کرونا، گفته است: پاکستان یکی از اعضای فعال سازمان همکاری شانگهای است و به تعامل با آن ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت دفاع پاکستان بیان داشته که در مورد نشست‌های آتی، نمی‌تواند اوضاع را پیش‌بینی کند، اما هیئت ستاد مشترک پاکستان در ۱۶ اُمین جلسه کارگروه زیر نظر شورای وزیران دفاع عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت کرده است.

این در حالی است که هند پیش از از دعوت مقامات پاکستان به نشست‌های دوجانبه و چندجانبه به میزبانی هند خبر داده و این‌که اسلام‌آباد به این امر توجه جدی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا