آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

پاکستان: ۴ داعشی را در مرز افغانستان کشتیم

خبرگزاری دید: اداره مبارزه با تروریزم پاکستان اعلان کرده است که ۴ عضو گروه تروریستی داعش را در نزدیکی مرز افغانستان کشته است.

پاکستان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلان کرده است که نیروهای امنیتی این کشور ۴ عضو داعش شاخه خراسان را در یک منطقه کوهستانی دورافتاده در نزدیکی مرز با افغانستان کشته است.

ادارهٔ مبارزه با تروریزم پاکستان گفته که افراد کشته شده با گروه داعش ارتباط داشتند و از افغانستان به منطقه مرزی وزیرستان شمالی نفوذ کرده بودند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی پاکستان براساس اطلاعات استخباراتی «عملیات جستجو» را راه‌اندازی کردند که منجر به درگیری و سپس کشته شدن مهاجمین شد.

گروه تروریستی داعش که بیشتر در ولایت‌های شرقی افغانستان فعالیت دارد، در هر دو طرف مرز فعالیت داشته، اما در اغلب موارد اماکن مذهبی شیعیان را در ولایات مختلف افغانستان هدف حملات مرگبار قرار داده است.

این گروه در بیش از ۱۵ ماه گذشته که طا-لبان بر افغانستان مسلط شده است، حملات مرگباری را در بخش‌های این کشور انجام داده که در نتیجه، صدها نفر به ویژه مسلمانان اهل تشیع کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است که هفته گذشته دو عضو داعش در تلاش برای ترور سفیر پاکستان در کابل تیراندازی کردند که یک محافظ پاکستانی سفیر زخمی شد.

پاکستان اعلان کرده بود که به گونه مستقل در این باره تحقیق می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا