آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

پایان درگیری در زندان جلال‌آباد/ پنج مهاجم از پا درآمد

مسئولان امنیتی از پایان درگیری ۱۸ ساعته نیروهای امنیتی و مهاجمان انتحاری در زندان جلال‌آباد خبر داده و می‌گویند که ۵ مهاجم انتحاری در این درگیری از پا در آمده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع ملی حوالی ساعت یک عصر امروز دوشنبه(۱۳ اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفت که «زندان ننگرهار به گونه کامل از وجود تروریستان پاکسازی شد.» در عملیات پاکسازی نیروهای دفاعی و امنیتی، ۵ تروریست در داخل زندان کشته شدند.
در خبرنامه نوشته شده که در جریان عملیات ۳ زندانی توسط تروریستان کشته شدند که در میان کشته شدگان، ۲ تن شان از اعضای گروه طالبان نیز هستند.
وزارت دفاع ملی می‌گوید که اکنون عملیات نیروهای افغان به هدف پاکسازی ساختمان که در آن ترورویست ها جابجا شده بودند، ادامه دارد.
صبح امروز وزارت دفاع ملی اعلام کرد که محمد یاسین ضیا لوی درستیز قوای مسلح برای رهبری و پاکسازی محل از وجود تروریستان به جلال‌آباد رفته است.
گروه طالبان هرگونه دست داشتن در حمله‌ موتر بمب در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار را رد کرده است. اما خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش، ساعتی پس از این حمله، مسئولیت آن را به عهده گرفت.
حوالی ساعت ۶ شام دیروز (یکشنبه ۱۲ اسد) یک موتر بمب در مقابل زندان ننگرهار منفجر شد و سپس چند مهاجم مسلح وارد ساختمان زندان شدند و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفته بود که بر اثر انفجار موتر بمب گذاری شده و شلیک تروریستان حدود ۲۰ غیرنظامی و مسئولان زندان کشته و دست کم ۴۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.
سخنگوی والی ننگرهار همچنین افزوده بود که در جریان درگیری حدود ۱۰۰ زندانی پا به فرار گذاشتند اما نیروهای امنیتی دوباره آنها را دستگیر کردند.
زندان جلال‌آباد در ناحیه چهارم این شهر و در امتداد شاهراه کابل-ننگرهار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا