آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

پدرام خواستار ابطال نتیجه انتخابات شده و امریکایی‌ها را عامل بدبختی افغانستان خواند

عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواستار ابطال نتیجه انتخابات شده و حضور امریکایی‌ها را در کشور عامل بدبختی، فقر و ناامنی افغانستان خواند.

عبدالطیف پدرام رهبر حزب کنگره ملی و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواستار ابطال نتیجه انتخابات شده و حضور امریکایی‌ها را در کشور عامل بدبختی، فقر و ناامنی افغانستان خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالطیف پدرام از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه(۶ حوت) در یک نشست خبری در کابل گفت که نتیجه انتخابات باطل اعلام شود و مجلس «موسسان» روی ایجاد دولت موقت کار نماید.
پدرام گفت: حتا در اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری کمیشنران هردو کمیسیون دچار تنش داخلی شده و روی نتایج حاصله ابراز نظرهای متفاوت کرده‌اند.
او تاکید کرد که اکنون باید نتایج پر تقلب انتخابات ریاست جمهوری باطل اعلام شود و یک جبهه فراگیر و مشارکتی تحت نام مجلس «موسسان» ایجاد شود تا روی ساختار دولت بعدی کار کند.
پدرام همچنین از احتمال «معامله» عبدالله با غنی ابراز نگرانی کرد و گفت که با روی کار آمدن حکومت «پنجاه-پنجاه» مردم کشور بیشتر از حکومت وحدت ملی کشته و معیوب خواهند داد. همچنین دسترخوان مردم بیش از گذشته تهی شده و فقر دامن‌گیر جامعه خواهد شد.
رییس تکت انتخاباتی « آزادی، عدالت و امنیت» همچنین با حمایت از حرکت‌های اعتراضی شهروندان در برخی از ولایت‌ها گفت که او این حرکت‌ها را در راستای غیر متمرکز سازی قدرت و فدارالیزه شدن می‌داند.
او افزود: ما برای فدرالی شدن نظام و آزاد شدن کشور از سیطره اشغال‌گران امریکایی مبارزه می‌کنیم و از قیام‌های مردمی نیز که در راستای برانداختن «رژیم کودتایی» شکل گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم.

پدرام همچنین گفت که ما امریکایی‌ها را عامل بدبختی مردم افغانستان می‌دانیم و هفتاد درصد فقر و بیکاری را نیز محصول حضور آنان در کشور خود می‌دانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا