آخرین اخبارافغانستان

پدرام: رییس مجلس اعتراف کرد که پول‌ها را ربوده است


لطیف پدرام یادداشتی را در شبکه‎های اجتماعی به نشر رسانده که نشان‎دهنده آنچه امروز در پشت درهای بسته مجلس نمایندگان گذشت، است.
در این یاداشت، پدرام مدعی شده که عبدالرئوف ابراهیم رییس مجلس نمایندگان به ربودن میلیون‎ها افغانی پول از مجلس نمایندگان اعتراف کرده است.
فیصله شده بود کمیسیون حقیقت یاب (کمیسیون رسیدگی به فساد هیئت اداری) امروز گزارش خود را به مجلس ارایه کند. اولین بحث این بود که مجلس علنی باشد یا سری. ما پافشاری کردیم که مجلس باید علنی باشد تا مردم افغانستان حقایق را بدانند. بحث دوم این بود که کمیسیون حقیقت یاب، فقط نتیجه و فیصله کمیسیون را اعلام کند یا گزارش را به طور کامل بخواند؟
پیشنهاد ما این بود که اول گزارش، به طور کامل خوانده شود و بعد نتیجه و فیصله. آقای عرفان منشی دوم مجلس باید گزارش را می‎خواند، اما ایشان با وجود خواست مکرر بسیاری از نمایندگان، از خواندن گزارش کمیسیون سر باز زد و آن‎را نخواند.
وقتی که من پافشاری کردم گفت: اگر گزارش خوانده شود برای مجلس آبروی دیگری باقی نمی‎ماند. من گفتم که اگر آبروی مجلس می‎ریزد بگذارید بریزد، این مجلس چندان آبرویی‌هم، ندارد. باز پاسخ منفی بود. گزارش خوانده نشد و حقایق بسیاری پوشیده ماند. حقایق را از نظر مردم و مطبوعات پنهان کردند. رییس مجلس و رییس دارلانشا«بیرخانه»، متهمان ردیف اول و دوم بودند. وقتی فیصله شد آقای نصرت رییس دارلانشا «دبیرخانه» به سارنوالی/« دادستانی» معرفی شود، خواست از خود دفاع کند و حقایقی را در باره هیئت اداری و وکلا افشا کند، اما به او اجازه صحبت ندادند. این کار مجلس بر خلاف قانون بود. رییس مجلس اعتراف کرد که پول‎ها را ربوده است، اما حاضر است دوباره آنها را به مجلس بدهد. جنبه جرمی اعترافات ریس مجلس باید مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار بگیرد اما متاسفانه مجلس، در این باره باز سکوت کرد.
فیصله شد که همایون همایون و لالی حمیدزی برای ده روز به مجلس نیایند. پیش‎نهاد من به رسانه ها، نهادهای مدنی و مردم این است که از پارلمان بخواهند، گزارش کامل کمیسیون حقیقت‎یاب را در اختیار رسانه‎ها قرار بدهند تا مردم نمایندگان‎شان را در مجلس، بهتر بشناسند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا