آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

پدرام: پیوستن حکمتیار به صلح، نتیجه دخالت امریکا است

حزب کنگره ملی افغانستان در پیوند با تحولات اخیر در کشور از جمله آمدن آقای حکمتیار به کابل و ترور اسدالله کهزاد، یکی از اعضای برجسته این حزب در شهر پلخمری، نشست خبری در کابل برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید؛عبدالطیف پدرام، نماینده مردم در پارلمان و رییس حزب کنگره ملی، در ابتدای این نشست خبری، ترور آقای کهزاد را بشدت محکوم کرد و از ارگان‌های امنیتی و قضایی خواست عاملان این حمله را به پنجه قانون بسپارد.
آقای پدرام، در پیوند به اظهارات گلبدین حکمتیار در شهر لغمان، که گفته بود« من آمده‌ام تا جزایر قدرت را نابود کنم و یک دولت قدرتمند مرکزی به وجود بیاورم.» نیز واکنش نشان داد.
رهبر کنگره ملی گفته‌های آقای حکمتیار را در خصوص پیروان اهل تشیع بویژه هزاره‌ها در کشور، در تضاد با منافع ملی دانست.
این عضو مجلس نمایندگان موضع‌گیری حکمتیار را در قبال رسانه‌ها نیز نکوهش کرده و افزود: آقای حکمتیار با حمله به رسانه‌ها آنها را شریر خوانده است که بدون شک این مواضع، نشان‌دهنده آن است که وی دشمن رسانه و آزادی بیان در کشور است.
آقای پدرام، پیوستن گلبدین حکمتیار را به پروسه صلح، نتیجه دخالت مستقیم امریکا دانست که با اسکورت وی توسط هلیکوپترهای نظامی و پرداخت امکانات فراوان، در تلاش استقرار یک حکومت«قوم‌پرست» در افغانستان‌اند.
نشست حزب کنگره ملی در حالی برگزار می‌شود که شب گذشته منزل آقای پدرام از سوی افراد مسلح ناشناس با سلاح‌های سبک و سنگین آماج حمله قرار گرفت.
پدرام در نشست امروزی‌اش، این حمله را به گروه‌های مخالف مسلح نسبت داد که پس از ورود آقای حکمتیار به کشور، از جانب حکومت تقویت و تجهیز شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا