آخرین اخبارجهان

پرتاب تیر اخطار به سمت کوریای شمالی


دو روز بعد از پرتاب مجدد یک موشک میان‌برد توسط کوریای شمالی، ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که علیه همسایه شمالی خود یک تیر اخطار شلیک کرده است؛ هدف این شلیک، “شیئی” بوده که توسط کوریای شمالی وارد حریم هوایی کوریای جنوبی شده است.
به نقل از رادیو فرانسه، درست معلوم نیست که کوریای جنوبی چه نوع “شیئی” را هدف قرار داده است. ارتش این کشور اعلام کرد که اطلاعات ضبط شده توسط رادار، تحت بررسی قرار دارد، اما خبرگزاری فرانسه احتمال می‌دهد که هدف شلیک، یک طیاره بدون‌سرنشین بوده است.
همچنین معلوم نیست که این شیئی پرنده مورد اصابت قرار گرفته یا توانسته به پرواز ادامه دهد و یا دوباره وارد حریم کوریای شمالی شود.
از سوی دیگر، روز سه‌شنبه(٢٣ می/٢ جوزا) کوریای شمالی محکومیت خود را از سوی سازمان ملل به خاطر شلیک یک موشک رد کرد. یک روز قبل، شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای که تایید چین را نیز به همراه داشت، شلیک اخیر موشک توسط پیونگ‌یانگ را محکوم، و این دولت را به مجازات و تحریم تهدید کرده بود.
اما وزارت خارجه کوریای شمالی بیانیه شورای امنیت را کار “امریکا و نوکرانش” دانست که “هیچ‌ نوع اقدام کوریای شمالی را در جهت دفاع از خود تحمل نمی‌کنند”.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا