آخرین اخبارافغانستانسیاست

پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل، گرانتر از پرواز به واشنگتن است!

گزارش تازه اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان( سیگار)، حاکی است که هزینه پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل، گرانتر از پرواز تا واشنگتن است.

این گزارش افزوده است که هزینه پرواز از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل، ۱۳۵۰ دالر است که این رقم پایین تر از هزینه پرواز تا واشنگتن می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، تشدید ناامنی‌ها در افغانستان؛ هزینه پرواز میان سفارت و پایگاه امریکا را در کابل گران‌تر از پرواز کابل- واشنگتن کرده است.

جان سپکو سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان تصریح کرد که جنگ افغانستان نه تنها سبب کشته شدن ۲۴۰۰ نظامی امریکایی شده، بلکه ۸۰۰ میلیارد دالر نیز برای امریکا هزینه داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد که گسترش ناامنی در افغانستان هزینه جنگ را برای امریکا به سطح غیر قابل قبولی افزایش داده است.

سپکو گفت: نمی‌توان افزایش هزینه جنگ امریکا را در افغانستان نادیده گرفت، باید درباره آن با مقامات امریکایی گفت‌وگو کنیم.

به گفته او، نظامیان امریکایی و اعضای سفارت امریکا فاصله سه کیلومتری از سفارت امریکا تا میدان هوایی در کابل را با هلیکوپتر طی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد، که هزینه پرواز فاصله ۳ کیلومتری از سفارت امریکا تا میدان هوایی کابل ۱۳۵۰ دالر است که از هزینه پرواز کابل-واشنگتن نیز بیشتر است.

کارکنان سفارت امریکا در کابل فاصله چند صدمتری بین ساختمان سفارت و ارگ ریاست جمهوری افغانستان را نیز با استفاده از هیلکوپتر طی می‌کنند.

گفتنی است که با گذشت هر روز به باور آگاهان امور، شکست نظامی امریکا در افغانستان بیشتر شده و واشنگتن تلاش دارد که از این بُن‌بست بیرون شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا