آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پرونده قتل خاشقجی بررسی می‌شود

سازمان ملل متحد اعلام کرد که «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه حقوق بشر این سازمان موضوع قتل جمال خاشقجی را بررسی خواهد کرد.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که «اگنس کالامار» گزارشگر ویژه حقوق بشر این سازمان موضوع قتل جمال خاشقجی را بررسی خواهد کرد.
قرار است کالامار در هفته آینده برای بررسی پرونده قتل خاشقجی به ترکیه سفر کند.
یک سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه ۵ دلو) گفت خانم کالامار کارشناسی مستقل است و می‌تواند در چارچوب وظایف خود تصمیماتی اتخاذ کند.
به نقل از دویچه وله، آگنس کالامار از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان گزارشگر ویژه این سازمان در امور اعدام‌های غیرقانونی و خودسرانه انتخاب شده است. با تحقیق و بررسی پرونده جمال خاشقجی از طرف این کارشناس سازمان ملل می‌تواند این پرونده ابعاد بین‌المللی پیدا کند و فشار را بر عربستان سعودی افزایش دهد.
مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد پیرامون پرونده قتل جمال خاشقجی تحقیقاتی در سطح بین‌المللی آغاز کند.
چاووش‌اوغلو پیرامون پرونده قتل خاشقجی قبلاً با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مشورت کرده است. گوترش نگرانی عمیق خود را درباره این قتل اعلام کرده و خواهان تحقیقات کامل و شفاف و پاسخگویی مسئولان در این باره شده بود.
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی روز دوم اکتوبر به کنسولگری عربستان در استانبول رفت و دیگر بازنگشت. عربستان سعودی پس از مدت‌ها امتناع از پاسخگویی بالاخره اذعان کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است. مقام‌های رسمی سعودی هرگونه دخالت محمد بن‌سلمان در این قتل را تکذیب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا