آخرین اخباراجتماعافغانستانورزش

پروژه‌« بهبود زندگی جوانان» برای اولین‌بار در ولایت بامیان افتتاح شد


برای اولین‌بار پروژه‌ای زیر عنوان “بهبود زندگی جوانان” در ولایت بامیان قبل از ظهر امروز(یک‌شنبه، ۱اسد) با حضورداشت مقامات محلی این ولایت افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این پروژه از طرف موسسه بین‌الملی یونیسف افتتاح شده که در ولایات بامیان و بادغیس برای مدت ۳۸ ماه جهت بهبودی وضعیت زندگی جوانان فعالیت خواهد کرد.
حمیدالله سروش، مسئول یونیسف در ولایت بامیان می‌گوید: این پروژه مشکلات عمده جوانان را بررسی و در راستای حل آن گام‌های عملی برداشته خواهد شد.
وی از جوانان خواست که مشکلات‌شان ‌را مطرح کنند تا به این مشکلات رسید‌گی صورت گیرد.
در این برنامه که لیلا محمدی، به نمایندگی از جوانان صحبت می‌کرد، کمبود امکانات ورزشی، نبود مکان‌های ورزشی و کمبود استادان اناث در معارف این ولایت را از جمله مشکلات نوجوانان در این ولایت عنوان کرد.
خانم محمدی افزود، برنامه‌هایی که از طرف موسسات همکار و اداره محلی این ولایت روی‌دست گرفته می‌شوند، باید مسایل فامیلی و منع خشونت علیه نوجوانان را نیز روی‌دست گیرند.
با این حال، محمد طاهر زهیر، والی بامیان، می‌گوید: حل معضلات کنونی جوانان کشور به خصوص جوانان ولایت بامیان در صورتی کاهش یا حل می‌شود که دونرها، موسسات و دولت در راستایی معارف این ولایت گام‌های قاطع و جدی بردارند.
وی می‌افزاید، مشکلات جوانان با برگزاری ورکشاپ‌های یک‌روزه و چندروزه حل نشده، اگر چنان‌چه بخواهیم این مشکلات را حل کنیم باید ظرفیت معارف را بهبود بخشیم.
این پروژه با کمک مالی یونیسف، با هزینه ۴ میلیون دالر امریکایی توسط موسسه آغاخان، در ۸ ولسوالی بامیان و ۳ ولسوالی ولایت بادغیس به مدت ۳۸ ماه تطبیق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا