آخرین اخباراسلایدشوپاکستانسیاستمنطقه

پرویز مشرف به اعدام محکوم شد

پرویز مشرف رییس جمهور اسبق پاکستان از سوی دادگاهی در این کشور به جرم«خیانت بزرگ» به اعدام محکوم شد.

پرویز مشرف رییس جمهور اسبق پاکستان از سوی دادگاهی در این کشور به جرم«خیانت بزرگ» به اعدام محکوم شد.
به نقل از یورونیوز، حکم غیابی این جنرال بازنشسته ارتش پاکستان در حالی اعلام شد که او به دلیل بیماری و برای معالجه از سال‌ها پیش تاکنون در خارج از کشورش به سر می‌برد.
حکم اعدام دادگاه ویژه اسلام‌آباد با رأی موافق دو قاضی در برابر رأی منفی یکی قاضی دیگر تأیید شد. بر اساس قوانین پاکستان، این رأی قابل فرجام‌خواهی است.
جرم پرویز مشرف ۷۶ ساله که به مدت نه سال زمام امور کشورش را در اختیار داشت، تعلیق قانون اساسی و اعلام وضعیت اضطراری برای حفظ قدرت اعلام شده است.
پرونده پرویز مشرف از سال ۲۰۱۳ در دستگاه قضایی پاکستان گشوده شده، اما محاکمه او هر بار به تأخیر می‌افتاد. هفته پیش نیز با درخواست دولت پاکستان و وکلای آقای مشرف زمان اعلام حکم او برای آخرین بار یک هفته دیگر عقب افتاده بود.
مشرف که هم‌اکنون در بیمارستانی در دُبی بستری است، پیش از این محاکمه‌اش را «ناعادلانه» خوانده بود.
جنرال مشرف با انجام یک کودتا در سال ۱۹۹۹ علیه نواز شریف به قدرت رسید. او در طول مدت زمامداری خود همزمان رییس ستاد ارتش هم بود. مشرف در سال ۲۰۰۱ در پی یک همه‌پرسی خود را دوازدهمین رییس جمهور پاکستان اعلام کرد.
به دنبال فشارها و تهدیدهای رقیبان سیاسی در مجلس پاکستان برای استیضاح و برکناری، پرویز مشرف سرانجام در تاریخ ۱۸ اکتوبر ۲۰۰۸ (۲۸ میزان ۱۳۸۷) استعفای خود را از سمت ریاست جمهوری اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا