آخرین اخبارافغانستان

پسته بادغیس توسط زنان طالبان جمع‌آوری می‌شود

وکلای شورای ولایتی بادغیس می‌گویند که سالان زنان و مردان طالبان از جمع‌آوری پسته در منطقه پسته‌لیق این ولایت ۵۰ تا ۶۰ میلیون افغانی درآمد اقتصادی دارند.

به گزارش خبرگزاری دید، فرید اخیزی، معاون شورای ولایتی بادغیس با تایید این خبر می‌گوید، زنان طالبان مانند مردان آن‎ها در جمع‎آوری پسته در منطقه “پسته لیق” نقش اساسی دارند و با طالبان همکار هستند.
او افزود که طالبان برای زنان‌شان هیچ معاشی را در پیوند به این مورد، مدنظر ندارند تا آن‎ها بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند.
موصوف می‌افزاید، ملا عبدالله والی نام نهاد طالبان برای ولایت بادغیس و شیخ احمد معاون این گروه به هیچ فرد نظامی اجازه نمی‌دهند، تا پای شان را وارد این نقطه از بادغیس کنند.
آقای اخیزی تصریح می‌کند، در حال حاضر ملاعبدالله فرد نخست طالبان بادغیس، در شورای کویته پاکستان به سر می‌برد و تمام برنامه‌های طالبان را شیخ احمد طرح‌ریزی می‌کند.
به گفته وی بیشترین صادرات پسته ولایت بادغیس، به کشور پاکستان انجام می‌شود و عواید مطلوب اقتصادی برای طالبان به دست می‌آید.
گفتنی است که جنگلات پسته ولایت بادغیس که می‌تواند سالانه منبع درآمد خوبی برای دولت باشد، در ساحات تحت کنترول طالبان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا