آخرین اخبارافغانستانگزارش

پسر فرمانده داعش در جوزجان کشته شد

مسئولان امنيتى در ولايت جوزجان از كشته‌شدن ١٤ عضو گروه تروریستی داعش به ‌شمول دو تروريست ازبيكستانى در اين ولايت خبر مى‌دهند.
به گزارش خبرگزارى ديد، هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی روستای‌های «سردره، آقسای و بی‌بی مریم» ولسوالی «درزاب» جوزجان را مورد هدف قرار دادند.
محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید: در نتيجه حمله هواپیماهای بی‌سر‌نشین امریکایی در روستای‌های «سردره، آقسای و بی‌بی مریم» ولسوالی درزاب جوزجان ١٤ جنگجوی داعش به شمول دو تروریست ازبیکستانی کشته شدند.
آقاى رضاىی افزود، چندین پایگاه این گروه به‌ شمول جنگ‌افزارهای آنان نیز در این حمله از بین رفته است.
یک منبع در ولايت جوزجان كه نخواست نام وى فاش شود گفت: اين دو شهروند ازبيكستانى عضو گروه «طاهر يولداش» بوده‌اند.
پيش از اين نيز، عبدالستار درزابى نماينده مردم جوزجان در پارلمان گفته بود كه گروه داعش در اين ولايت تحت رهبرى عبدالعزيز يولداش بر عليه دولت مى‌جنگد.
در همين حال، فقيرمحمد جوزجانى فرمانده پولیس ولايت جوزجان مى‌گوید: در ماه دلو سال جارى عبدالعزيز يولداش در جنگ ميان گروه داعش و طالبان كشته شده است.
گفتنی است که ولایت جوزجان یکی از ولایاتی است که گروه تروريستی داعش در آن فعاليت دارد. هم اكنون چندين روستاى ولسوالی‌هاى «درزاب» و «قوش تپه» تحت تصرف اين گروه قرار دارد و آنان از مساجد و مكتب‌های این روستاها براى تمرين و جذب نيروهاى خود استفاده مى‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا