آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عطامحمد نور:

پس از این حکومت مشروع نیست/ اعتراضات مدنی آغاز می‌شود

عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در یک پیام ویدئویی، ضمن تاکید بر عدم مشروعیت حکومت و مقامات حکومتی پس از امروز چهارشنبه (۱ جوزا)، هشدار داده که پس از این تاریخ حکومت و رهبران حکومتی مشروعیت حقوقی ندارند و باید ارگ را ترک کنند. او همچنان از نیرو‏های امنیتی کشور می‏خواهد که در اعتراضات مدنی بی‌طرفی خود را حفظ کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی هشدار می‌دهد که در روز‏های آینده اعتراضات گسترده و ملی در برابر ادامه کار حکومت آغاز خواهد شد.
به گفته آقای نور، این اعتراضات از اطراف ارگ آغاز و در تمام ولایت کشور گسترش خواهد یافت و روند عادی کارهای اداری وزارت‌خانه‌ها را نیز مختلف خواهد کرد.
این منتقد ارگ تاکید دارد که اسم حکومت وحدت ملی دیگر وجود خارجی ندارد و از این تاریخ به بعد برای مردم نیز حکومتی به نام وحدت ملی وجود نخواهد داشت.
آقای نور با خطرناک دانستن ادامه کار حکومت وحدت ملی برای دمکراسی کشور، از جامعه جهانی و همکاران افغانستان نیز خواست که از ادامه حکومت کنونی حمایت نکنند.
استاد عطا در بخشی دیگر از پیامش، از «سرپرست حکومت» حمایت کرده و تاکید می‌کند که حکومت سرپرست می‌تواند کشور را در برگزاری انتخابات شفاف و پیش رفت روند صلح رهبری کند.
آقای نور در پیوند به جنجال بر سر کرسی ریاست پارلمان از میررحمان رحمانی حمایت کرد.
او از هوادرانش خواست که پس از عید فطر اعتراضات شان را علیه حکومت آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا