آخرین اخبارافغانستان

پس از این دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم به جای مکتب، مسجد خواهند رفت

وزارت معارف اعلام کرده است، براساس طرح جدید این وزارت، از این پس دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم مکاتب، در مساجد آموزش داده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دید، طبق اعلام این وزارت، مساجد در ایکو سیستم آموزشی شامل شده است. هدف این کار از سوی وزارت معارف تغییر ساختار این وزارت جایگاه محوری دادن به «اسلام» خوانده شده است.
وزارت معارف افزوده است که فراگیری تعلیمات از سوی دانش‌آموزان در مساجد محله‌ ‌شان تا صنف سوم، سبب تقویت «هویت اسلامی» در نزد دانش‌آموزان می‌شود.
وزارت معارف این تغییر را «بزرگ و مهم» در عرصه معارف توصیف کرده و گفته است که اعمال این تغییرات ایجاب یک برنامه «عاقلانه» و گام به گام را می‌کند.
در اعلامیه وزارت معارف آمده است که پیش‌ از این، تعلیمات عمومی مسئولیت تمام تعلیمات ابتدایی و ثانوی را بر عهده داشت، اما تعلیمات اسلامی تنها در قبال مدیریت دارالحفاظ و مدارس مسئولیت داشت.
وزارت معارف می‌گوید که این تفکیک، جایگاه اسلام را در حاشیه قرار داده بود.
براساس خبرنامه وزارت معارف، تعلیمات عمومی، دارلحفاظ‌ها و مدارس را تحت ریاست عمومی تعلیمات اسلامی جایگزین کرده است.
پیش از این، معینیت تعلیمات اسلامی در این بخش کار می‌کرد. وزارت معارف می‌گوید که صرف از لحاظ ساختاری یک معینیت بود، اما از لحاظ محتوا (صلاحیت‌ها و مسئولیت‌‎ها) یک اداره کوچک بود که تنها روی دارالحفاظ‌ها و مدارس متمرکز بود.
وزارت معارف تأکید کرده است که با تغییرات جدید، ریاست عمومی جدید تعلیمات اسلامی از لحاظ صلاحیت‌ها و مسئولیت‌ها گسترده‌تر شده است و این ریاست در قبال تمامی نظام خدمات تعلیمی از صنف اول تا دوازدهم مسئولیت و صلاحیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا