آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

شورای امنیت:

پس از توافق با امریکا، طالبان نزدیک به ۳هزار حمله تروریستی انجام داده‌اند

سخنگوی شورای امنیت ملی کشور می‌گوید پس از ۲۹ فبروری، گروه طالبان ۲ هزار و ۸۰۴ فعالیت تروریستی در سراسر افغانستان انجام دادند که در نتیجه ۷۸۹ فرد ملکی کشته و زخمی شدند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کشور می‌گوید پس از ۲۹ فبروری، گروه طالبان ۲ هزار و ۸۰۴ فعالیت تروریستی در سراسر افغانستان انجام دادند که در نتیجه ۷۸۹ فرد ملکی کشته و زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی امروز شنبه(۶ ثور) طی چند رشته توییت می‌گوید که از زمان امضای توافق‌نامه صلح بین امریکا و طالبان، این گروه بیش از ۲ هزار عملیات تروریستی در سراسر کشور راه‌اندازی کردند که در نتیجه ۷۸۹ فرد ملکی کشته و زخمی شدند.
وی نگاشته است: «از ۲۹ فبروری تا ۲۰ اپریل، طالبان ۲ هزار و ۸۰۴ فعالیت تروریستی را در سراسر افغانستان (به طور متوسط ۵۵ فعالیت در یک روز) انجام دادند. این شمار نشان می‌دهد که طالبان هیچ کاری برای صلح انجام نمی‌دهند و هر کاری را برای ادامه فعالیت‌های تروریستی علیه مردم افغانستان انجام می‌دهند».
به گفته وی، طالبان ۷۸۹ فرد ملکی را طی این مدت کشته و زخمی کردند(به طور متوسط ۱۵ تن در هر روز).
آقای فیصل افزوده است: «… طالبان هفته گذشته ۳۴ فرد ملکی را کشته و ۶۲ تن دیگر را زخمی کرده‌اند».
سخنگوی شورای امنیت در ادامه گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با عقب زدن حملات طالبان، ۲ هزار و ۷۳۷ تن از اعضای طالبان را به شمول فرماندهان و رهبران این گروه کشته یا زخمی کردند.
وی نگاشته است: «تنها هفته گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ۳۰۹ طالب را کشته و ۲۱۰ تن دیگر را زخمی کرده است».
این در حالی است که با وجود خواست‌های جهانی برای برقراری آتش‌بس در افغانستان و بحران شیوع ویروس کرونا، گروه طالبان همچنان عملیات‌های خود را در سراسر کشور افزایش دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا