آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانسیاست

پس از حمله خونین در پاکستان؛ آمار قربانیان دست کم به ۱۲۸ نفر رسید

حمله‌ انتحاری بر یک تجمع انتخاباتی در شهر مستونگ در بلوچستان پاکستان، به کشته شدن دست‎ کم ۱۲۸ نفر منجر شده و بیش از ۱۵۰ نفر در این انفجار زخمی شده‌‌اند.



حمله‌ انتحاری بر یک تجمع انتخاباتی در شهر مستونگ در بلوچستان پاکستان، به کشته شدن دست‎ کم ۱۲۸ نفر منجر شده و بیش از ۱۵۰ نفر در این انفجار زخمی شده‌‌اند.
یکی از نامزدهای محلی انتخابات هم در میان قربانیان این حمله بوده؛ انفجاری مهیب که داعش مدعی انجام آن شده است.
انتخابات پاکستان کمتر از دو هفته دیگر برگزار می ‌شود و بیم آن می‌رود که با نزدیک شدن انتخابات خشونت‌ و تنش بالا بگیرد.
همزمان با این تنش‌ها، نواز شریف که حکم ١٠ سال زندان برایش صادر شده به پاکستان بازگشت و به همراه دخترش در میدان هوایی لاهور بازداشت شد.
او به فساد مالی متهم است و ماموران ستاد مبارزه با فساد دولتی پس از بازداشت او و دخترش در میدان هوایی لاهور، آن‌ها را با پروازی اختصاصی به سوی اسلام‌‌آباد، بردند.
آن طور که گزارش شده، آقای شریف به زندانی در حوالی اسلام‌آباد منتقل شده است.
نوازشریف که برای سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بوده از سال گذشته به اتهام فساد مالی تحت پیگرد و هدف تحقیقات قضایی قرار گرفت و نهایتاً دادگاه، هفته گذشته با گناهکار شناختن آقای شریف او را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.
حمله روز گذشته که شمار کشته ‌شده‌گان آن به حدود ۱۳۰ نفر رسیده، خونین‌‌ترین حمله انتحاری طی چهار سال گذشته بوده و نزدیکی آن به انتخابات سراسری در پاکستان، می‌‌تواند فضای سیاسی این کشور را ملتهب‌‌تر کند.
براساس گزارش‌ها، سراج رئیستانی، کاندیدای بلوچستان پاکستان هم در میان کشته شدگان حمله انتحاری در مستونگ بوده است.
مقام‌‌های پاکستانی می‌گویند، مهاجم مواد منفجره همراه خود را دقیقاً در میان جمعیتی که برای شرکت در یک همایش انتخاباتی در مستونگ جمع شده بودند، منفجر کرده است.
مسئولیت این حمله خونین را گروه تروریستی داعش به دوش گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا