آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

پس از نشست مسکو؛ رایزنی وزرای خارجه افغانستان و پاکستان

وزرای امور خارجه افغانستان و پاکستان پس از برگزاری نشست ترویکا در مسکو روی روابط دوجانبه، روند صلح و اقدامات بعدی در این روند تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور به تازگی در بیانیه‌ای گفت که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه طی تماس تیلفونی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی‌اش در مورد گسترش روابط، تقویت روند صلح و اعلامیه پایانی نشست مسکو گفت‌وگو کردند.
وزیر خارجه پاکستان اطمینان داد که اسلام‌آباد در نشست‌های پیش‌رو، از جمله کنفرانس قلب آسیا-روند استانبول، دور بعدی گفت‌وگوهای صلح در ترکیه و دیدار مجازی وزرای خارجه که از سوی ملل متحد برگزار خواهد شد، سهم فعال خواهد داشت.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: دو طرف همچنین روی تقویت روابط اقتصادی از طریق میکانیزم‌های موجود میان دو کشور صحبت کرده و تأکید کردند که تأمین صلح و ثبات در تحقق پروژه‌های اتصال منطقه‌‌ای و پیوند دادن آسیای جنوبی با آسیای مرکزی از طریق افغانستان نقش کلیدی دارد.
حنیف اتمر اعلامیهٔ پایانی نشست مسکو را گامی مهم در راستای تقویت گفت‌وگوهای صلح افغانستان دانسته، نقش همه‌ کشورهای منطقه‌ و جهان، به ‌شمول پاکستان را در حمایت از موفقیت روند صلح با اهمیت خواند.
دوطرف همچنان روی نتایج گفت‌وگوهای صلح مسکو و نتایج مورد انتظار از گفت‌وگوهای انقره صحبت کرده و نشست‌های مسکو و انقره را ادامه و تقویت‌کنندهٔ پروسهٔ صلح دوحه دانستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا