آخرین اخبارافغانستانسیاست

پس از پرتاب لنگه کفش…/ حکمتیار هرات را ترک گفت


گلبدین حکمتیار، با کفش خوردن از سوی یک جوان هراتی در هنگام خطبه نماز جمعه بین هزاران تن از نمازگذاران در مسجد جامع شهر هرات، شام روز گذشته این ولایت را ترک کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید عبدالواحد دادشانی، فردی است که روز گذشته زمانی‌که حکمتیار برای مردم سخرانی می‌کرد، هر دو لنگه کفش راست و چپ خود را به سویش پرتاب کرد.
بعد از پرتاب دو کفش این جوان هراتی به سوی گلبدین حکمتیار، نیروهای امنیت ملی ولایت هرات دادشانی را مورد لت‌وکوب شدید قرار دادند و سپس او را با خود برده‌اند.
در زمانی‌که دادشانی هر دو تا کفش خود را به سوی حکمتیار پرتاب کرد، نمازگزاران به خاطر هرج و مرج مردم در مسجد جامع هرات صحن نماز جماعت را ترک کردند.
گفته می‌شود پدر کلان سید عبدالواحد دادشانی، عضو حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار بوده و آقای حکمتیار در زمان جهاد و نبرد با رژیم‌های خارجی بالای پدر دادشانی ظلم‌های فراوانی نیز انجام داده‌است.
از پرتاب دو کفش دادشانی خیلی از افراد ابراز خرسندی کردند و عده‌‌ای هم در زمینه این عمل واکنش از خود نشان داده‌اند.
گفتنی است که سفر چهار روزه حکمتیار به هرات، ضمن این‌که انتقاداتی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای به دنبال داشت، با حواشی جالب و از جمله استقبال اندک مردم و پرتاب کفش نیز همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا