آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

پشتیبانی اندونیزیا از آموزش بانوان در افغانستان با میزبانی از نشستی در قطر

خبرگزاری دید: وزارت خارجه اندونیزیا با میزبانی از یک گردهمایی در دوحه از کنفرانس بین‌المللی آموزش زنان در افغانستان حمایت کرد.

اندونیزیا روز گذشته میزبان رویداد مهمی در دوحه بود که از کنفرانس بین‌المللی آموزش زنان افغانستان با موضوع «آموزش برای او، پیشرفت برای همه» حمایت کرد.

یوسف بن سلطان لارام رییس اداره امور آسیایی وزارت امور خارجه قطر در این گردهمایی سخنرانی کرده و بر تعهد قطر به اهمیت حقوق زنان افغانستان برای تحصیل تاکید کرده است.

وی خاطرنشان کرده که این موضوع فراتر از برابری تنها در آموزش است و گامی مهم در حفظ حقوق اساسی و کرامت زنان است.

لارام آموزش را به عنوان یک حق اساسی بشری مهم دانسته و اظهار داشته که با ترویج این حق، زنان توانمند می‌شوند تا حقوق خود را به طور کامل به دست آورند و در ساختن آینده خود مشارکت فعال داشته باشند.

او بر حمایت قاطع قطر از حقوق زنان برای تحصیل تاکید کرده است.

جاتمیکو پراستیو مدیر امور آسیای جنوبی و مرکزی در وزارت خارجه اندونیزیا نیز بر نیاز به راه‌حل‌های واقعی و ملموس پافشاری کرده است.

وی بر ضرورت حمایت تزلزل ناپذیر جهان، آموزش جامعه و مشارکت‌های جهانی برای تأمین فرصت‌های مالی در کنار نوآوری‌های دیجیتال و فناوری تأکید کرده است.

پراستیو همچنین گفته که ایجاد مناطق امن از طریق اجرای سیاست‌هایی با هدف حمایت از حقوق زنان و دختران در آموزش حیاتی است.

در این گردهمایی، کارشناسان ارشد سازمان‌های بین‌المللی و سهامداران را گرد هم آورد تا موانع دسترسی زنان افغان به آموزش با کیفیت را برطرف کنند.

نتایج این گردهمایی در طول مجمع دو روزه دوحه که قرار است امروز یکشنبه(١٩ قوس) آغاز شود به سیاست‌گذاران و رهبران فکری ارایه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا