آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

پشتیبانی برخی مردم نیمروز از « افغانی » و «افغان»


شماری از باشندگان ولایت نیمروز طی گردهمایی حمایت و پشتیبانی شان را از آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی، روند انتخابات و ترویج پول «افغانی» اعلان کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، انجنیر محمد سمیع والی نیمروز با تاکید بر اینکه کلمه «افغان» به تمام مردم افغانستان اطلاق می‌شود، گفت: تمام مردم افغانستان محترم‌اند و هیچ قوم از قوم دیگر برتری ندارد و قانون اساسی افغانستان نیز تمام اتباع کشور را باهم برابر دانسته است.
والی نیمروز اضافه کرد که با توزیع تذکره‌های الکترونیکی، نظام مردم‌سالاری به وجود خواهد آمد؛ بنابرین پشتیبانی و حمایت خود را از این روند اعلان می‌داریم.
مقام ولایت نیمروز با ابراز این‌که تروریست‌ها با استفاده از تذکره‌های جعلی کاغذی دست به جنایت می‌زنند، از مردم خواست تا از این روند حمایت همه جانبه نمایند.
والی نیمروز افزود، پول «افغانی» هویت ملی و تاریخی کشور ماست و از تمام مردم، تجار ملی و دکانداران شهر زرنج خواست تا معاملات روزمره خویش را با استفاده از پول افغانی به پیش برده و در رشد اقتصاد کشور اثر گذار باشند.
موصوف یکبار دیگر از تمام مردم خواست تا در روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات ولسی جرگه و شورای‌های ولسوالی‌ها اشتراک نمایند.
در همین حال، نعمت‌الله صدیقی عضو شورای ولایتی نیمروز نیز، طی سخنانی حمایت خود را از آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی اعلان کرده، تذکره الکترونیکی را با اعتبار و با اهمیت خواند.
همچنان، فریده حمیدی نماینده مردم نیمروز در پارلمان ضمن اعلان حمایت از آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی، از بزرگان و سیاسیون کشور خواست تا منافع ملی را در تمام ابعاد در نظر بگیرند.
در ادامه، مولوی حزب‌الله مولوی‌زاده رییس ارشاد، حج و اوقاف نیمرور گفت: بیایید از گذشته پند گرفته و از پروسه‌های ملی و عام‌المنفعه حمایت نماییم.
در عین زمان، مصطفی رضایی به نمایندگی از جامعه مدنی صحبت کرده و از آغاز روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.
این درحالیست که پنج شنبه هفته گذشته، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به حیث نخستین شهروند افغان، تذکره الکترونیکی دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا