آخرین اخبارافغانستانسیاست

پناهندگان متقاضی برنامه پی-۱ و پی-۲ امریکا در پاکستان اعتراض کردند

خبرگزاری دید: صدها پناهجوی افغان در اعتراض به تاخیر بیش از حد برنامه‌های پی-۱ و پی-۲ امریکا در پاکستان تظاهرات کردند.

به نقل از آسوشیتدپرس، متقاضیان افغان برنامه‌های پی-۱ و پی-۲ که خواهان اسکان مجدد در ایالات متحده هستند، از تأخیر بیش از حد در روند طی مراحل پرونده‌های شان توسط دولت امریکا شکایت دارند.

افراد واجد شرایط باید برای دولت ایالات متحده، سازمان رسانه‌ای مستقر در ایالات متحده یا سازمان غیردولتی در افغانستان کار کرده باشند و باید توسط کارفرمای مستقر در ایالات متحده معرفی شوند.

متقاضیان این برنامه‌ها بیش از یک سال و نیم است که منتظر طی مراحل و دریافت ویزاهای شان هستند. اما تأخیر در روند، این افراد را با مشکلات اقتصادی و عدم دسترسی به خدمات صحی، آموزشی و دیگر خدمات در پاکستان روبرو کرده است.

محمدباقر احمدی یکی از این متقاضیان گفته است که بسیاری از افغان‌ها در قسمت تمدید ویزای شان در پاکستان با مشکل مواجه اند.

معترضان نیز می‌گویند که آن‌ها تا کنون مصاحبه اولیه لازم برای شروع روند درخواست ویزا را دریافت نکرده‌اند.

حسام الدین یکی دیگر از متقاضیان که در انتظار رسیدگی به درخواست پی-۲ است گفته که مقامات باید متقاضیان P1 و P2 افغان را به کشوری که مراکز حمایت اسکان مجدد (RSC) باز هستند و قادر به انجام مصاحبه هستند، تخلیه کنند.

 وی افزوده است: آن‌ها (دولت امریکا) باید ما را به کشور دیگری که مراکز حمایت RSC در آنجا کار می‌کنند و می‌توانند روند را به پیش ببرند، تخلیه کند.

بر اساس قوانین ایالات متحده، متقاضیان باید ابتدا برای رسیدگی به پرونده های‌شان به کشور ثالث نقل مکان کنند، جایی که طی مراحل درخواست‌های‌شان ممکن ۱۴ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

گفتنی است پس از آن‌که نیروهای ایالات متحده و ناتو از افغانستان خارج شدند، بسیاری از مردم افغانستان برای رسیدن به جای امن کشور را ترک کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا