آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

پنتاگون؛ تاریخ مهلت خروج از افغانستان تغییر نکرده است

سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری با رسانه‌ها گفت که تاکنون هیچ تغییری در مهلت خروج از افغانستان داده نشده است. او گفت: ما معتقدیم توانسته‌ایم تعداد پروازها را بیشتر کنیم؛ می‌توانیم تا آخر ماه اگست کارمان را تمام کنیم.


به نقل از بی بی سی، گزارش‌هایی وجود داشت که جو بایدن رییس جمهور امریکا در تلاش است تا احتمالاً مهلت خروج کامل را که ۳۱ اگست تعیین شده، تمدید کند. بریتانیا هم خواستار تمدید این مهلت بوده است.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز در نشست با رسانه‌ها گفت که گروه طالبان اکنون هم حضور امریکا در کابل را «نقض» موافقتنامه دوحه می‌داند و قرار نیست امریکا بیشتر از تاریخ موعود ۳۱ اگست در افغانستان بماند.
از فرار محمد اشرف غنی و گروه همراهانش ۱۰ روز گذشته است. این اقدام آغازی شد برای هزاران نفر که از ورود غیرمنتظره طالبان در کابل شوکه شده و تلاش دارند از افغانستان خارج شوند.
امریکا اعلام کرده است که نیروها، شهروندان و پیمانکارهایش را تا آخر ماه جاری میلادی به امریکا انتقال می‌دهد. کشورهایی مانند کانادا و بریتانیا هم اعلام آمادگی برای پذیرش پناهجویانی که از گروه طالبان احساس خطر می‌کنند، کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا