آخرین اخبارجهانسیاست

پنتاگون: ارزیابی اولیه در مورد حمله انتحاری بر میدان‌هوایی کابل اشتباه بود

خبرگزاری دید: پنتاگون پس از تحقیق چند ماهه نظامی اعلان کرد حمله ماه اگست گذشته بر میدان‌هوایی کابل که ۱۳ سرباز امریکایی و دست‌کم ۱۷۰ تن از مردم افغانستان را از بین برد در نتیجه انفجاری بود که توسط یک تروریست داعش انجام شد.


به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، پنتاگون روز گذشته در بیانیه‌ای اعلان کرد که حمله انتحاری ماه اگست «پیچیده» نبود؛ یعنی پس از انفجار چندین جنگجوی داعش تیراندازی نکرده است.
جنرال فرنگ مک‌کنزی رییس ستاد فرماهندی ایالات متحده (سنتکام) گفته است که شواهد، از جمله تجزیه و تحلیل بازرسان صحی و کارشناسان مواد منفجره و همچنین مصاحبه با بیش از ۱۳۰ نفر – نشان می‌دهد که ارزیابی اولیه اشتباه بوده است.
مک‌کنزی گفته است: این واقعیت که تحقیقات با برداشت اولیه ما در تضاد است، به من نشان می‌دهد که تیم با دید باز در جستجوی حقیقت وارد این تحقیقات خواهد شد».
مقامات دفاعی امریکا در توضیحات شان آنچه را که «تنها فلم شناخته شده از انفجار» توصیف کردند، بیان داشتند که به نظر می‌رسد تنها یک فرد سیاه‌پوش از بین جمعیت به جلو می‌رود.


بازرسان دریافتند که سوء‌تفاهم‌های بی‌شمار در روز حمله منجر به این خطا شده است.
برای مثال، شاهدان صدای شلیک گلوله را شنیدند و همچنین جراحات گلوله بر بدن قربانیان مشاهده شده است.
اما بازرسان متوجه شدند که پس از انفجار تیرهای هشداردهنده از سوی نیروهای دوست برای متفرق کردن جمعیت شلیک شده و باعث ایجاد این توهم شده است.
گفتنی است که پس از این حمله انتحاری، ایالات متحده با پهپاد موتر حامل افراد ملکی را هدف قرار داد و ۱۰ تن از جمله ۷ کودک را کشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا