آخرین اخبارجهانسیاست

پنتاگون: از اول می بدینسو هیچ حمله‌‌ای علیه نیروهای خارجی انجام نشده است

مقامات بلندپایه پنتاگون گفته‌اند که از زمان شروع روند خروج از افغانستان، هیچ حمله‌‌ای علیه نیروهای خارجی نشده است. پنتاگون همچنین افزود که چندین جنگنده دیگر برای خروج مصئون نیروها به منطقه اعزام شده است.


به نقل از آسوشیتدپرس، جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا به تازگی همراه با جنرال لوید آستین وزیر دفاع این کشور در کنفرانس مشترک خبری در رابطه به اوضاع افغانستان، روند خروج و تداوم همکاری‌ها با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توضیح داده‌‌اند.
این مقامات بلندپایه امریکایی گفته‌اند که جنگنده‌های اف-۱۸ برای محافظت از روند خروج نیروها به منطقه اعزام شده‌ است. پیش از این، شش بمب‌افکن بی-۵۲ و ناو هواپیمابر برای محاظت از روند خروج نیروهای خارجی به منطقه اعزام شده‌ بودند.
جنرال میلی با اشاره به حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفته است که از زمان آغاز روند خروج در اول می، تا کنون هیچ حمله‌ای علیه نیروهای امریکایی و ایتلاف نشده است.
میلی افزوده است که پنتاگون در حال بررسی راه‌هایی برای ادامه پشتیبانی از ارتش افغانستان پس از خروج نیروها است.
در همین حال، لوید آستین وزیر دفاع امریکا گفته است: ما امیدواریم که نیروهای امنیتی افغانستان نقش اصلی در توقف طالبان بازی کنند.
وی اظهار داشت که نیروهای دولت (افغانستان) هفته گذشته ضدحمله‌ای علیه طالبان در لشکرگاه راه‌اندازی کردند و «عملکرد نسبتاً خوبی» داشتند.
گفتنی است که با آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان حملات خود را علیه نیروهای امنیتی کشور افزایش داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا